Volvo XC60 Phase III

Volvo pripravilo ďalšie osvieženie pre XC60

Niekedy plány na elektrickú transformáciu automobilky nevychádzajú úplne podľa predstáv. A preto Volvo rieši okrem elektrickej budúcnosti aj to, čo sa stane ak náhodou tento plán zlyhá. Aj preto sme svedkami ďalších modernizácii osvedčených modelov. Nedávno prešlo vylepšením Volvo XC90, teraz je na rade menšie Volvo XC60. Od roku 2021 prišiel čas na ďalšiu modernizáciu, nemyslím brutálne vylepšenie ako zmena tváre. Zvonka sa menia len detaily, to hlavné sa mení vnútri.

Zvonka je jasné, že nové Volvo XC60 pôjde v stopách Volva XC90. Hovorí o tom nové prevedenie sita masky chladiča. Vpredu toho nebolo naozaj viac treba, svetla ostávajú, s maticovým systémom, na svojom mieste a takisto vzadu sa menia len detaily. Vlastne sa mení iba použitie zatmavených svetiel. Ak by ste chceli, môžete si vybrať z rôznych nových tvarov diskov, alebo môžete siahnuť po nových farbách Forest Lake, Aurora Silver, alebo úplnou novinkou v ponuke bude červená tmavá, takmer do fialova Mulberry Red.

Vylepšené XC60 príjme nové materiály ako Quilted Nordico a Navy Herringbone Weave. Sú náhradou kože a sú ekologickejšie aj udržateľnejšie s rovnakou dávkou luxusu a prémiovosti. Lenže to zásadné je zmena informačno-zábavného systému.

Informačno-zábavný systém využíva produkty firmy Qualcomm. Je to Snapdragon Cockpit Platform, ktorá predvádza nielen vyššie výkony, ale aj lepšie reakcie a omnoho funkčnejšie rozhranie. Ale ak vám stačí vylepšený systém, tak môžete do svojho Volva XC60 s rokom výroby od 2020 čakať over-the-air update.

Volvo XC60 Phase III
New Volvo XC60

Tak ako sa menia vnútornosti systému sa mení aj displej samotný. Už nie je pevne zakomponovaný do prístrojovej dosky, narástol na 11,2 palca a prerástol tento priestor. Trčí z každej strany. Má ale o 21% väčšiu hustotu pixelov, takže je obraz omnoho ostrejší a zrýchlenie grafického procesora zase zmenšilo prestoje pri čakaní. To znamená, že vodiča bude odpútavať systém o trochu menej.

Ďalším prvkom, ktorý sa pre XC60 zmenil je použitie nového vylepšeného vzduchového podvozku, ale aj laminovaných okien znižujúcich hlučnosť v interiéri, oba prvky sú za príplatok. Ak by ste predsalen chceli hluk nejako vyriešiť, tak môžete použiť systém ozvučenia Bowers & Wilkins High Fidelity. Automobilka hovorí, že je nastavený tak, aby hudba bola presným obrazom toho ako ju zamýšľali hudobníci. A zjavne sa to podarilo, lebo tento zvukový systém patrí medzi tie najlepšie ktoré som vyskúšal.

Z pohľadu motorov ostáva všetko pri starom a na začiatok bude dostupný model B5 s výkonom 184 kW (250 k). Zo začiatku bude, prvý model, iba s pohonom všetkých 4 kolies. Ostatné verzie budú pribúdať postupne, toto je štartovacia séria, ktorá stojí v Nemecku už od 57 000 €. Priplaťte 10-tisíc a máte Recharge T6 plug-in hybrid dosahujúci výkon 243 kW (350 k).

Aby bolo jasné, Volvo minulý rok predalo takmer trištvrte milióna vozidiel, z toho bolo 230-tisíc práve modelu XC60. Druhý za ním bol model XC40 a tretí XC90. Takže je jasné, že predajné čísla treba plniť a elektroplnenie asi zatiaľ nefunguje podľa predstáv.