Ponuka Volkswagen predstavil koncept ID.Every1, ktorý má byť predzvesťou základného elektrického automobilu. Tento elektrický základ má stať 20 000 € a má byť menší ako 25-tisícový Volkswagen ID.2. Toto vozidlo bude mať podobnú platformu, podobný pohon, ale bude omnoho menšie. Bude približne také veľké ako pôvodný Volkswagen Golf prvej generácie z roku 1976.
Základom je platforma MEB, ktorá má, v tomto prípade, pohon prednej nápravy a ešte dôležitejšie, že má základný motor s výkonom 70 kW (95 k). Tento motor dokáže autu deliť maximálnu rýchlosť 130 km/h a dojazd by sa mal dostať cez 250 km. Je otázne, aké budú ďalšie parametre, lebo automobilka aktuálne predstavila iba koncept ID.every1, ktorý je predzvesťou sériového modelu. Aj preto je ešte stále ďaleko vytvárať polemiku o jazde. Veď automobilka oznámila, že do produkcie sa toto vozidlo dostane až v roku 2027.
Je však jasné, že z pohľadu na karosériu až tak neubudne. Bude mať stále dĺžku 3 880 mm, šírku cez 1,8 metra a do interiéru sa dostanú štyria pasažieri. Predná časť bude reflektovať aktuálny štýl automobilky a zadok sa inšpiruje predkom. Celé auto sa inšpiruje ale aj bočnou líniou Golfu prvej generácie a takisto zadným oknom. Na ňom sa dajú na ID.Every1 nájsť nejaké spoločné prvky práve s týmto historickým míľnikom.
Automobilka do série určite vypustí zasúvateľné kľučky, ale pridá zároveň stierače a zväčší spätné zrkadlá. Takisto 19-palcové zliatinové disky budú do mestského auta až príliš nepraktické, preto sa dá očakávať príchod na približne 17 palcov. A áno, je aj predpoklad, že vzadu budú klasické bubnové brzdy. Prečo je to tak? Lebo zadné brzdy sú veľmi málo používané a z dlhodobého hľadiska je veľmi ľahko možné, že by boli nákladnejšie na údržbu ako klasické bubnové. Aspoň tak to tvrdí platforma MEB všeobecne.
Príjemný bude aj interiér vozidla. Znova je tu použitý minimalisticky štýl, ktorý je viditeľný naprieč celým portfóliom vozidiel VW s označením ID. V prípade modelu ID.Every1, ktorý je stále konceptom, to znamená veľký displej bez okrajov, na ktorom beží úplne nový informačno-zábavný systém. Informačno-zábavný systém bude prepojený a bude ponúkať rôzne aplikácie, ktoré dokážu prostredníctvom predplatného sprístupniť niektoré funkcie neobjednané pri kúpe.
Minimalistický interiér s pákou pod volantom je jedna vec. Druhá je, že interiér je dostatočne priestranný pre 4 osoby a aj tak ostáva ešte dosť miesta na batožinu. Kufor má objem 305 litrov a celkový interiér je rovnako priestranný ako interiér o kategóriu väčšieho Volkswagenu Polo.
Novinka sa teda objaví v roku 2027, ale má niektorých konkurentov, ktorí budú mať náskok. Aj keď by sa mohlo zdať, že cenou by tento model mohol mieriť na pozície Dacie Spring, skôr budú konkurentami Hyundai Inster, ale hlavne súčasné Auto roka, Renault 5.