Volkswagen ID.7 s kombi Tourer pridáva aj väčšiu batériu

Volkswagen sa rozbehol elektrickou cestou naozaj výrazne. Veď postupne rozširuje svoju flotilu a pridáva nové a nové verzie na platforme MEB. Najnovšie to je ID.7 Tourer, ktorý prinesie praktickejšiu stránku do elektrickej hry veľkých nízkych áut. Bude alternatívou ku veľkým elektrickým SUV a crossoverom. Bude alternatívou, ktorá dokonca aj vyzerá výborne.

Vzhľad modelu sa v prednej časti absolútne nezmenil a vidno klasické IQ.Light s prepojením, ktoré sú aj vzadu. Zmenila sa línia strechy a to konkrétne od druhého stĺpika karosérie. Aj tu vidno hliníkový pás nad všetkými oknami, ale ukazuje iný tvar. Auto vyzerá celistvo a moderne. Volkswagen ID.7 Tourer nebude menší ako jeho brat, dĺžka bude stále 4 961 mm a šírka 1 860 mm. Z rázvoru 2 971 mm budú benefitovať pasažieri vzadu, ktorí budú mať priestor na nohy rovnaký ako v liftbacku.

Volkswagen ale premyslel stratégiu vynikajúco. ID.7 ani nevyzerá, že by mal práve batériu v podlahe. Je to z dôvodu, že línie sú veľmi dobre premyslené a jedine vidno elektrický pôvod maximálne na väčšej výške línie okien. Ale to je tak všetko. ID.7 Tourer je omnoho krajší a pritom ponúka lepšiu využiteľnosť.

Veď má batožinový priestor s objemom až 605 litrov, čo oproti liftbacku predstavuje nárast o 73 litrov a v prípade sklopenia zadných sedadiel sa viete dostať až na 1 714 litrov, čo zase predstavuje skok o 128 litrov. Zaujímavé sú aj hodnoty v milimetroch. Šírka medzi blatníkmi sa dostala presne na meter, pričom dĺžka batožinového priestoru, v štandardnom stave, je 1 074 mm. Pri kontrole celkovej dĺžky sa viete dostať až na 1 948 mm po sklopení sedadiel.

Podobne ako klasický Volkswagen ID.7 s karosériou liftback má aj ID.7 sa karosériou kombi Tourer mnohé spoločné. Veď majú rovnaký informačno-zábavný systém s uhlopriečkou displeja až 13 palcov, ale aj presklenú strechu s tekutými kryštálmi schopnými zatemnenia bez nutnosti mechanickej rolety. Toto práve zväčšuje priestor nad hlavami pasažierov.

Volkswagen ID.7 Tourer ale vyťahuje ešte jedno eso z rukáva, ktoré dokáže presvedčiť o kompetenciách elektromobilov. Tým esom je nová batéria verzie Pro S. Kým klasická verzia Pro bude mať stále kapacitu 82 kWh, z čoho využiteľných je 77 kWh. Novinka Pro S prinesie až 91 kWh, využiteľných bude 86 kWh a motor bude stále rovnaký, ten novší a efektívnejší s výkonom 210 kW (286 k) na zadnej náprave. S novou batériou dokáže kombinácia pohonu prejsť vo verzií Pro S až 685 km. To by mohlo znamenať 500 km reálne.

Nová batéria by sa mala dostať aj do iných modelov a hlavne do ID.7 s karosériou liftback. Určite sa ale dostane do ID.Buzz, čo je vynikajúca správa, ikonický retro van bude ešte použiteľnejší a rovnako je použiteľný aj model ID.7 Tourer.

Sériová výroba ID.7 Tourer sa začne už onedlho, bude sa vyrábať v nemeckom meste Emden, kde už teraz vniká pôvodná verzia a tiež model ID.4.