Volkswagen Amarok je asi jedným z najlepších európskych pick-upov. Teda nie jeden z najlepších. Aktuálne najlepší je. O tom sa hádať nemôže nikto. A môže za to najmä použitie normálneho motora. Amarok má predsa trojlitrový V6 s osemstupňovým automatom.
V6 nemá málo výkonu, veď pri najvýkonnejšom stupni naladenia ponúkne až 180 kW (245 k). Ale verzia Aventura Exclusive má v štádiu konceptu výkon až 190 kW (258 k). Asi sa Volkswagen chystá na triedu X od Mercedesu, tiež so šesťvalcom.
Koncept nie je vôbec nereálny. Farbu si požičal od inovovaného sedmičkového Golfu a volá sa Turmeric Yellow Metallic. Deväťnástky disky sú patrične chrómované a predné svetlá sú tým naj, čo je v ponuke Amaroku.
Vnútro má naozaj postaviť X-class prinajlepšom na úroveň rovnocenného konkurenta. Čierna koža je aj na sedadlách so 14-timi možnosťami nastavenia, vo výbave je aj parkovacia kamera, navigácia a čierny je aj strop.
Motor teda pridal 25 kW (34 k), ale prevodovka s ôsmimi stupňami zostala rovnaká, veď aktuálne koncern VW nemá aj tak nič lepšie.
Druhá verzia, ktorá sa predstaví vo Frankfurte bude Amarok Dark Label. Bude mať na výber výkon 120 kW (163 k) a 150 kW (204 k). Pri tejto verzii bude okrem automatu dostupný aj manuál so šiestimi stupňami. Aj pohon samotný bude možné zvoliť, takže okrem zadokolky bude v ponuke pripojiteľná štvorkolka, či permanentná štvorkolka.
Dark Label bude charakterizovať matná farba Indium Grey a 18-palcové tmavé disky.