Elektromobily Tesla sú práve tie, ktoré pomohli zmeniť názor na elektrické vozidlá. Už to nie sú mestské nákupné tašky s dojazdom do obchodu a naspäť. A nepatria ani k pomalým zjavom na cestách. Najlepšie to má ilustrovať nová verzia Modelu S s označením P100D.
Nová P100D bude výhradne s dvoma agregátmi, pohonom všetkých kolies a šialeným režimom. Možno aj vďaka kombinácii je veľký liftback schopný dosiahnuť stovku za 2,6 sekundy. Nie, nie je to preklep, pred čiarkou je dvojka a za ňou šestka. Okrem malosériových superšportov sa tak stáva najrýchlejším autom v produkcii. A naviac je dostupná širokej verejnosti.
Názov P100D neznamená len výkon, ale hlavne kapacitu batérií. Ako je zvykom, číslo skrýva kapacitu batérie. Oproti 90 kWh nie je 100 kWh len softvérový hack, ale nový hardvérový komponent. Podľa EPA zvláda na jedno nabitie prejsť 507 kilometrov. Štedrejší NEDC udelil 613 kilometrov.
P100D nebude len Model S, ale aj Model X s divnými dverami. Sko bude stáť 134500 dolárov, Xko o liter viac. Ak však už máte P90D s Ludicrous nastavením, tak môžete kúpiť vylepšenie za 10 tisíc dolárov, pre P90D bez šialeností je to 20 tisíc. Tesla pritom vymení balík batérií a recykluje tie staré.