Mníchovská automobilka oficiálne predstavila svoj koncept nazvaný i8 Spyder, ktorého predzvesťou bola verzia kupé, odhalená už minulý rok.
Na rozdiel od kupé je však tento koncept s otvorenou strechou postavený na šasi s kratším rázvorom. Spyder sa, okrem iného, vyznačuje aj takými delikátnosťami, ako napríklad laserovými svetlami, polopriehľadnou strechou či čelným sklom s integrovaným spojlerom. Futuristické tvary i8 sa rozhodne nemusia páčiť každému, avšak vysoká dávka invencie a kreativy sa dizajnérom určite uprieť nedá.
V kabíne sa vzájomne dopĺňajú exkluzívne materiály ako koža či karbón, kombinované s obkladom v pianovej černi. I-Drive je samozrejmosťou. Analógové ukazovatele nečakajte, vitajte v dobe digitálnej.
To najpodstatnejšie sa však skrýva pod výstredným kabátom. Reč je o plug-in hybridnej pohonnej jednotke, ktorá sa skladá z elektromotora a trojvalcového benzíňáku. Prvý z nich zo seba dokáže vymačknúť 96 kW/129 koní, ten druhý je o poznanie potentnejší. Výkon 164kW/220 koní z trojvalca je skutočne viac než úctyhodná hodnota. A svoje úlohy majú tieto dva motory pekne rozdelené, prvý poháňa predné kolesá, ten druhý zadné. Bye bye zábavná zadokolka, i8 je hybridná štvorkolka. V spojitosti so značkou BMW znie takáto kombinácia slov dosť nepatrične.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd či celkový krútiaci moment 550Nm však dávajú tušiť, že by to nemusela byť taká nuda ani s náhonom na všetky štyri a „elektrikou“ . A to všetko pri smiešnej kombinovanej spotrebe 3 litre na 100 kilometrov a možnosti prejsť viac než 30 kilometrov iba na pohon elektromotorm. Viac než zaujímavé!