Súčasná Fabia môže byť akokoľvek dobrým autom, ale stále zozadu bude vyzerať v základných výbavách ako električka. Môže za to relatívne úzka a vysoká karoséria s kolesami vsadenými dnu. Ale napríklad séria Monte Carlo rieši tento problém.
Tretia generácia Fabie má byť ostrejšie rezaná, po vzore Rapidu, Octavie a modernizovaného Yetiho. Skica, ktorú automobilka zverejnila sľubuje veľa. Auto na nej vyzerá širšie a nižšie. Len, aby sa tak dostalo aj do produkcie. Skice vždy vyzerajú dynamicky a realita býva odlišná od náčrtov.
Malý päťdverák využije inovovanú platformu PQ25. Motory a prevodovky nová Fabia prevezme zo sesterského Pola po facelifte. No a napriek dynamickému vzhľadu nepríde verzia RS. Vraj o ňu bol malý záujem. Nečudo, keď bola vysoká, mala automat a nebola tak extrémna ako napríklad Clio RS, ktoré má tiež automat a turbomotor. Alebo mohla ísť cestou spoločnou s prvou Fabiou RS, číže napratať pod prednú kapotu výkonnejší naftový agregát. Takže verzia RS by zavrhnutá nemala byť, ale mala by si stanoviť, čím chce byť a mala by byť odlišná od sesterského Pola a Ibizy.
Okrem hatchbacku bude v ponuke aj kombi. Síce vraj Škoda uvažuje aj o sedane, ale ten by asi bol zbytočný, keď existuje Rapid. Odhalenie je naplánované na októbrový autosalón v Paríži. Na nete by sa údaje a fotky majú objaviť o pár týždňov.