Nové Aygo od Toyoty je veľkou novinkou z viacerých pohľadov. Teda, doslova veľké vonkoncom nie je, ale v názve mu pribudlo X a vyvinuté je čisto v réžii Toyoty. Minulé generácie boli totiž aj dielom Citroënu a Peugeotu a predávali sa aj ako C1 a 108.
X v názve napovedá, že z mini mestského auta je zrazu crossover. To znamená o 1,1 cm vyšší podvozok, robustnejšiu vizáž a tiež celkový nárast veľkosti. Nové Aygo X je dlhé 3,7 metra a oproti predchodcovi narástlo o úctyhodných 23,5 cm. To je skutočne masívny nárast, z ktorého profitujú najmä vzadu sediaci pasažieri, keďže samotný rázvor je tiež o 9 cm dlhší. Celkovo je Aygo X vyššie aj širšie ako predchodcovia, čoho výsledkom je väčší vnútorný priestor vrátane kufra. Ten má teraz 231 litrov, čo je na danú triedu veľmi slušná hodnota. Jazdiť môže na veľkých, 18″ kolesách, ktoré na takto malom aute vyzerajú výborne. Komfort v mestských podmienkach preverí až prax. Toyota pri tomto modeli stavila na funky štýl a moderné dvojfarebné prevedenia, akými sú napríklad Khaki karoséria s bohatým oplastovaním a oranžovými akcentmi. Farby karosérie sa odrážajú aj v interiéri. Palubná doska je netradične zaoblená a aj 9″ centrálny displej je v oblom paneli. Výbava môže obsahovať udržiavanie v pruhoch, adaptívny tempomat či nočné videnie. Ak vás zaujíma, čo je pod kapotou, v prípade Ayga X je to vždy rovnaký motor, ktorým je litrový trojvalcový benzín s výkonom 53kW/72 koní a 93Nm. Ten je kombinovateľný s päťstupňovým manuálom alebo CVT.
Na záver dodajme, že predaj tejto malej Toyoty by sa mal v Európe začať už v prvej polovici roku 2022.