Toyota ide proti prúdu. Netransformuje sa na výrobu hybridov a elektromobilov, lebo hybridy už vyrába poriadne dlho. Dokonca nebude mať až taký problém s CAFE. Takže tým pádom môže občas pustiť na trh aj niečo extrémnejšie. Supra bol len začiatok. Úplný extrém je nový GR Yaris.
Predchodca s označením Yaris GRMN bol famózny, predokolka s 1,8-litrovým motorom s kompresorom je super. Ale nový kúsok ide ešte o kusisko ďalej. Má pod kapotou trojvalec. Ale to nie je všetko. S objemom 1618 centimetrov kubických dosahuje výkon 192 kW (261 k) a krútiaci moment 360 Nm. Stovka je záležitosťou 5,2 sekundy a maximum obmedzuje elektronika na 230 kilometrov za hodinu.
Pre GR Yaris je zmených hneď niekoľko častí karosérie. V prvom rade je to trojdverák s nižšou strechou a siluetou, ktorá má pripomínať kupé. Niektoré časti karosérie sú hliníkové, niektoré karbónové. Auto je širšie a hlavne má nový systém pohonu všetkých kolies GR-Four.
No a teraz to, čo je nové. GR Yaris stojí 32 200 eur. A k nemu si môžete priplatiť balík VIP za 2 500 eur. Ten obsahuje komfortné prvky ako ambientné osvetlenie, audio JBL, navigácia, parkovací asistent, head-up displej a sledovanie mŕtveho uhla. Ale nespravíte to. VIP si nekúpite. Zbytočne, lebo chcete balík Sport, ktorý sa s VIP nedá kombinovať.
Práve balík Sport stojí 4 500 eur a obsahuje iné nastavenie adaptívneho podvozku, ale hlavne dva diferenciály Torsen. Na každú nápravu jeden. Pri GR Yarise nechcete komfortný krížnik. To si môžete kúpiť Camry. Chcete rally auto, ktorým má aj byť. Toto nie je hothatch, toto je rally auto pre bežných ľudí za naozaj nízku cenu. Len sa poponáhľajte, veľa zákazníkov už podpísalo objednávky a dodávky budú predsa trochu limitované. Prví štastlivci budú mať svoj GR Yaris koncom roka.