Hľadáte luxusné auto, ktoré by bolo jedinečné? Tak asi nehľadáte Mercedes-Maybach GLS, ani Bentley Bentayga. Absolútne jedinečné luxusné SUV aktuálne predstavila Toyota s modelom Century SUV.
Áno, idete na to správne. Je to SUV alternatíva ku veľkému japonskému sedanu, ktorý si automobilka necháva sama pre svoj vlastný trh a v tretej generácii mal ešte stále motor V12. Teraz už má iba 6-valec, ale k tomu sa ešte dostanem. Nová verzia Century SUV bude vychádzať dizajnovo z menšieho, teda nižšieho súrodenca.
Označenie menšieho nie je na mieste, lebo sedan je stále dlhší ako SUV. A to SUV meria 5 205 mm. Vyššia karoséria však predvádza väčšiu šírku až 1 990 mm a výška je 1 805 mm. Rázvor z celkovej dĺžky berie až 2 950 mm a ak niekto odhaduje, že toto auto by mohlo byť ľahké, tak má veľkú smolu. Toto auto bude vážiť 2 570 kg bez akýchkoľvek pasažierov na palube.
Pasažieri aspoň nezaťažia vozidlo výrazne, lebo môžu byť maximálne štyria. Štyria v absolútnom luxuse a komforte. Veď na zadné sedadlá sa dá dostať cez obrovské dvere s uhlom otvorenia až 75°, alebo ich môžete, pre stiesnené japonské pomery, nahradiť posuvnými dverami ako na dodávkach. Tie sú ale posuvné elektricky, samozrejme.
Na zadných sedadlách panuje nebývalý komfort s naklápaním, vysúvaním, masážou, ventiláciu, ale aj vyhrievaným. A so záclonovým poťahom vrchnej časti, ako je v Century zvykom. Aby bolo v priestore pre zadných pasažierov naozaj ticho, automobilka nainštalovala deliace sklo medzi batožinový priestor a priestor pre pasažierov. Tento prvok eliminuje hluk prichádzajúci od zadných kolies.
Práve tieto dve miesta sú najextrémnejšie v celom aute a viac nemá pre seba ani vodič. Vodič sa musí spoliehať na dotykový displej a zopár tých tlačidiel pri ovládaní doplnkových funkcií tohto majestátneho automobilu.
Do ponuky Century SUV sa dostane aj verzia GR sport, ktorá zmení predné a zadné časti nárazníka, ale motor ostane stále rovnaký. O pohon sa bude starať plug-in hybrid s 3,5-litrovým šesťvalcovým základom, ktorý doplní elektromotor a automatická prevodovka eCVT. Takže tá bezstupňová, ale upravená pre potreby hybridu. Ďalšou zaujímavosťou môže byť, že výkon bude až 303 kW (412 k) a bude štandardne smerovať na predné kolesá. Zadné kolesá bude roztáčať výlučne elektrický motor, ako sme zvyknutí pri vozidlách Lexus a aj pri niektorých menší Toyotách.
Century SUV bude stáť 25 000 000 japonských jenov, čo sa dá pretransformovať zhruba na 160 000 €. Ak si ju chcete kúpiť, tak si ju musíte importovať, lebo bude dostupná iba na domácom trhu v Japonsku. Aj to nie u každého dílera. Díleri budú musieť splniť požiadavky na predvedenie programu individualizácie. Automobilka plánuje vyrobiť 30 kusov Century SUV mesačne. To by sa dalo chápať ako 360 kusov ročne. Century SUV sa tak stane exkluzívnejšie vozidlo ako Bentley Bentayga. A asi sa ich vyrobí aj viac ako Rolls-Royce vyprodukuje Cullinanu.