Audi nám už raz hlavu poriadne zamiešalo s tými divnými označeniami motorov. Dvojciferné čísla označovali spektrum výkonu a preto Audi mohlo mať 30 TDI, ktoré zdiaľky vyzeralo, že pod kapotou je trojlitrový V6. Motanie pokračuje a Audi siahlo po ukončení výroby spaľovacieho Audi A4 po 28 rokoch. Na jeho miesto nastúpi Audi A5, ktoré nahradí nielen A4, ale aj A5 Sportback a A4 Avant. Bude mať totiž dve karosérie.
Novinka od Audi prichádza s výrazne umierneným štýlom, ktorý je ale zároveň dynamický a veľmi zaujímavý. Stále má masívnu masku singleframe, oproti ktorej aj maska BMW radu 4 vyzerá malá, ale má aj nové svetlomety s možnosťou HD rozlíšenia pre lepšiu možnosť osvetlenia všetkých častí vozovky. Zadné svetlá budú mať zase systém OLED so 60 segmentami, ktoré v každom svetle dokážu odprezentovať správu pre ostatných účastníkov cestnej premávky v systéme Car-To-X.
Nové Audi A5 bude väčšie a bude mať karosériu liftback a kombi. Čítate správne, Základom bude liftback a nie sedan. Takže sa možno stane to, že pri hľadaní praktickej karosérie bude ešte väčší problém. Presne tak ako je to so Superbom. Vlastne toto bude Superb Pro pre tých, ktorí sa veľmi dobre učili, alebo veľmi dobre pracovali.
Interiér vyzerá ako vskutku príjemné miesto na život, v ktorom máte dostatok priestoru a zároveň extrémne veľa displejov a dotykových plôch. Už v základnej výbave je displej pred vodičom a displej v strede. Ten displej v strede má väčšiu uhlopriečku ako váš notebook, ktorý máte nie na pozeranie filmov, ale ten z práce na reálne presúvanie. Používa systém MMI Plus, v rámci ktorého môže pribudnú ešte aj head up displej s rozšírenou realitou a tiež displej pred spolujazdcom na štýl Porsche, či Ferrari a Mercedesu.
O presnejších vnútorných rozmeroch, ako je objem batožinového priestoru, zatiaľ Audi pri A5 nehovorí. Ale rozhodne hovorí o tom, že bude mať nové motory s novým 48-voltovým systémom. V praxi to znamená, že systém MHEV Plus bude mať až 18 kW (25 k) a bude pomáhať pri zrýchlení a znižovaní spotreby. Ku všetkému do znižovania spotreby a zachovania komfortu pribudne aj elektronický kompresor klimatizácie, ktorý môže bežať aj pri vypnutom motore v systéme štart stop.
Ponuka motorov bude veľmi jednoduchá na začiatok bude obsahovať tri agregáty so štyrmi výkonovými stupňami. Benzínovým základom a základom celkovo bude dvojlitrové TDI, ktoré bude mať výkon 110 kW (150 k). Tú istú hodnotu objemu budem mať aj prevedenie s výkonom 150 kW (204 k). Obidve budú mať automatickú sedemstupňovú prevodovku a výkonnejšia alternatíva ponúkne aj možnosť pohonu všetkých 4 kolies quattro, nie iba pohonu prednej nápravy ako tá slabšia.
Stupienkom ďalej, do našich sfér je mild hybridný motor 2,0 TDI, ktorý bude mať celkový výkon 150 kW (204 k) vrátane toho mild hybridného doplnku. Tento agregát ponúkne krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí od 1 750 do 3 250 otáčok za minútu. Bude určite najúspornejším A5, pričom v kombinovanom cykle sa dá s prehľadom jazdiť do 5 litrov nafty na 100 km.
No a ja sa najviac prikláňam ku prevedeniu Audi S5. To bude dostupné ako lifrback, aje aj ako kombi. Na pohon mať trojlitrový motor V6 s výkonom 270 kW (267 k). Práve v tomto prípade sa nový systém MHEV Plus prejaví najlepšie, lebo zníži spotrebu až o 0,75 litra a zníži emisie až o 17 g CO2 na kilometer.
Automobilka zatiaľ oznámila cenu pre Nemecko, kde bude základný model stáť 45 200 €. Autožurnál zistil, že na Slovensku bude základná cena 42 660 € a v jej výbave bude figurovať elektrické otváranie kufra, alarm, ale aj navigačný systém. Chalani, ďakujeme za investigatívu!