Renault Kadjar sme už niekoľkokrát testovali. Ale zatiaľ zakaždým sa pod kapotou roztáčal naftový motor kombinovaný s manuálom a pohonom všetkých kolies. Čo môže byť úplný protiklad tejto kombinácie? No predsa benzínový motor s automatom a pohonom iba prednej nápravy.
V cenníku je aktuálne verzia Night&Day, ktorá ponúka naozaj veľmi obsiahlu výbavu s lepšou cenou. Niektoré prvky zdieľa s úvodnou Premiere Edition, ale pár ďalších pridáva a vytvára najvýhodnejšiu ponuku Kadjaru aktuálne.
Blekonblek
Dobre, nie je všetko čierne, čo požiera väčšinu svetla. A nie všetko je kompletne čierne ako Rytmusov Bentley. Kadjar je však veľmi blízko. Čierne plastové spodné časti nárazníkov a prahy ladia s čiernou farbou karosérie a čiernymi diskami. Lenže disky majú červené logá v strede. Síce to nie je hip-hopové, ale je to zaujímavý detail. No a celočierny look kazia chrómové lišty a logá.
Čo si spravil dnes pre slovenský hip-hop? To nevadí, že sú lišty chrómové, nočno-denný Kadjar aj tak vyzerá trochu tajomne. Veľkým plusom verzie je, že má štandardne Pure LED svetlá. Aj keď aj bežné halogénové svetlá svietia veľmi dobre, LEDky nočnú jazdu posúvajú do väčších dialok. Alebo skôr vykresľujú omnoho viac z okolia cesty a dosvietia ďalej.
Kým bežne disky Extreme s priemerom 19 palcov nesú tmavosivý lak a brúsené boky, na Night&Day sú kompletne čierne. To spôsobuje, že trochu zanikajú. Nám na fotkách zvýraznili hranaté tvary lúčov až snehové aplikácie.
Čierna na aute síce pôsobí tajomne, ale zároveň schováva niektoré tvary, ktoré práve červená vie zvýrazniť. V ponuke série je tiež, takže by ladila so stredovými krytmi na kolesách. Lenže potom skončia všetky hip-hopové tendencie. Dokonalý blekonblek imidž dostanete, keď logo a lišty, čo sú chrómové dáte strieknúť na čierno. Tie červené krytky by vám ktorýkoľvek hip-hopový frajer v hre odpustil.
Čierna vs. červená
Interiér pokračuje v tom, čo nastoluje exteriér. Všade je čierna. Teda až na pár detailov. Strop má sivú farbu, ale ešte o niečo viac asi kričí červené prešívanie kožených sedadiel a rovnaká niť použitá aj na volante. Také sa skôr hodí do športových áut a sem by viac sadlo sivé, alebo možno biele prešívanie.
Priestorovo je miesta všade celkom dosť. Vpredu sa nikto sťažovať nemôže, vyadu tiež nie. Kufor síce vyzerá menší ako reálne je, ale je to spôsobené dvojitým dnom. Pod ním sa nachádza ešte pár litrov naviac. Pri aparatúre Bose miesto pre rezervu zapĺňa subwoofer. Audio hrá vynikajúco, ale niekedy možno viac ako dobré tóny budete potrebovať náhradné koleso. Zase pri čakaní na odťahovku si môžete dobrou reprodukciou hudby príjemne skrátiť čas.
V ponuke Kadjaru nefiguruje elektrické otváranie veka kufra. Vôbec to nevadí a manipulácia je veľmi jednoduchá. Niekomu možno bude spočiatku robiť problém nahmatať spínač otvárania. Výškovo je veko celkom adekvátne vysoko a väčšina užívateľov ho bez problému dočiahne.
Vodičove pôsobisko má Nissanovský charakter. V preklade to znamená, že vplyv aliančného partnera cítiť na otváraní okien, na vypínačoch a na klimatizácii. Ale Renault má vlastný systém R-Link a displej pred vodičom, ktorý dokáže zobraziť štyri rôzne témy. Rozdielom oproti štvorkolke je absencia prepínača. Miesto neho je držiak na mince. A samozrejme páka prevodovky je trochu iná, veď tu pracuje sedemstupňový dvojspojkový automat, z čoho vyplýva aj absencia spojkového pedálu.
Ťahá len predná náprava, vždy
Kadjar má v ponuke jedinú kombináciu s pohonom všetkých kolies. A tá má motor 1,6 dCi s výkonom rovnakým ako 1,2 TCe. A tiež má výlučne manuálnu prevodovku. Takže ak chcete v aute automat, tak máte iba možnosť prednej nápravy. Okrem 1,2 TCe 130 však môžete zvoliť 1,5 dCi 110. Lenže benzínový agregát má o jeden prevodový stupeň viac.
V porovnaní so štvorkolkou je Kadjar s predokolkou takmer o 200 kíl ľahší. Prejavuje sa to na fakte, že spotreba v tejto kombinácii je aj na zimných pneumatikách úplne v pohode. Ak plánujete jazdiť v meste, tak práve pre vás bude kombinácia automatu a benzínového motora tou najlepšou voľbou.
Sedemstupňový automat s dvomi spojkami radí naozaj hladko a ak chcete, viete mu pomôcť manuálnym prehadzovaním stupňov. Deje sa tak len posúvaním páky, pádla pod volantom nehľadajte. Jediný problém má pri zastavovaní a následnom rozbehnutí. Vtedy autom trochu trhne. Avšak toto sme zažili pri viacerých autách. Odstupňovanie prevodovky dokáže udržať spotrebu pod siedmimi litrami na sto kilometrov úplne bez problému.
Ak pri pohľade na devätnásťpalcové disky pochybujete o komforte, tak nie ste jediní. Avšak aj napriek extrémnemu rozmeru diskov Extreme je z hľadiska komfortu Kadjar naozaj bezproblémový. Kľudne si sadnete, zapnete nelogicky umiestnené spínače vyhrievania sedadiel pod lakťovou opierkou a všetko je v pohode.
Výhodná ponuka
Kadjar Night&Day s TCe 130 a EDC7 je naozaj výbornou ponukou, čo sa týka ceny. Za 26 490 máte auto s výbornými LED svetlami, koženými sedadlami, navigáciou, príjemným automatom a slušnou spotrebou. Teda všetko v poriadku, nie? No, my by sme asi brali manuál, štvorkolku a naftu. Štvorkolka s benzínom v ponuke nie je. Aj keď by mohla byť, keď už ju má aj Dacia Duster. Len v tom prípade sa trochu obávame spotreby. Určite by bola vyššia.
Vo výbave odporúčame zvoliť vyhrievané čelné okno a najťažšie rozhodovanie by bolo medzi aparatúrou Bose a rezervným kolesom. A vlastne ešte možno by sme zvolili inú farbu. Bielu? Červenú? Výber je celkom prijateľný. Len tá čierna je dosť nevýrazná. Vlastne s Night&Day nespravíte krok vedľa ani keď ho objednáte bez akejkoľvek dodatočnej výbavy.
Výborná bude voľba nového modelového ročníka 2017, ktorý prichádza s automatickým zamykaním pri odchode s kartou od vozidla a tiež s automatickým sklápaním zrkadiel pri zamykaní.
Jedna story na úplný záver. Fotíme väčšinou v nedeľu. To znamená umývanie auta. Najmä keď sú celý týždeň mínusové teploty a posolené cesty. V nedeľu ráno vyzeral Kadjar viac sivo ako čierno. Našťastie sú v meste dve umývacie linky s penovými kefami. Takže sa nič nedeje. Alebo predsa? Obe zatvorené, lebo pri mínus 20 stupňoch Celzia vraj nepracujú. Nakoniec umývanie prebehlo v samoobslužnej umyvárni, ktorá prekvapivo fungovala. Lenže to sa vypomstilo pri nutnosti dotankovania. Veko nádrže zamrznuté. Pomohlo jemne dýchať na dvierka a hladenie teplými rukami 😀
Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Ofúkaný / Automotive Photography
Renault Kadjar Night&Day TCe 130 EDC7
Motor | R4 benzín |
Objem | 1197 cm3 |
Výkon | 96 kW (130 k) pri 5500 ot/min |
Krútiaci moment | 205 Nm pri 2000 ot/min |
Prevodovka | Automat 7 stupňov 2 spojky |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4449 mm |
Šírka | 1836 mm |
Výška | 1607 mm |
Rázvor osí kolies | 2646 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1395/1903 kg |
Batožinový priestor | 472/1478 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 192 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,7 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 6,9/5,2/5,8 |
Emisie g CO2/km | 132 |