Test Peugeot Rifter Long: Najväčší pracant rodiny

Faceliftovaný Peugeot Rifter sme testovali iba nedávno, konkrétne v atraktívnej výbave GT s naftovým motorom HDI. Vtedy sme ale mali k dispozícii kratšiu verziu s automatom. Tento test bude síce o rovnakom motore, avšak s manuálom v dlhšej karosérií a nižšej výbave Allure.

Rifter

Ak ste čítali náš predošlý test, veľmi sme chválili atraktivitu výbavy GT v kombinácií s krásne zeleným odtieňom karosérie. Je nutné podtknúť, že dlhá verzia vo výbave Allure s menšími, 16″ kolesami proste nie je tak oku lahodiaci a viac pripomína úžitkáč. Aj keď nie v úplne pravom slova zmysle, keďže Peugot má v ponuke aj Rifter kategórie N1, zameraný vyslovene na prácu. To ale neznamená, že by Rifter bol v tejto špecifikácií škaredý. Nie je ale proste tak „osobákový“, čo mu nemožno mať za zlé. A koniec koncov, aj túto dlhšie verziu Long môžete mať vo výbave GT v tej peknej zelenej. Táto výbava a dlhšia karoséria jasne mieri na pragmatických a praktických zákazníkov, hľadajúcich čo najviac úžitku a priestoru ale zároveň bez ochudobnenia sa o zadné sedadlá. Väčší úložný priestor zmamená širšie spektrum využitia, napríklad na prepravu pracovných nástrojov či tovaru. Sivo-modrý lak patrí medzi tie menej nápadné a anonymnejšie vo vzorkovníku, ale nevkusný určite nie je. Malé, 16″ kolesá neurazia, ale ani extra nepridajú na atraktivite. Predsa len, Rifter Long je pomerne veľké auto a tak by sa aspoň o palec väčšie hodili. Chápeme ale, že z hľadiska úžitkovosti a praktickosti dávaju aj so svojím vyšším profilom pre takúto špecifikáciu zmysel. Zrekapitulujme si, že Rifteru po facelifte nechýba moderná predná maska s novým znakom a čiernymi segmentmi a so zatmavenými LED svetlami. Áno, Rifter Long pôsobí trochu dodávkovo, ale v rámci kategórie ide aj tak o jedno z najkrajších áut.

Rifter

Kabína Rifteru je slušne vybavená a ergonomicky dobre navrhnutá. Plasty sú vo väčšine tvrdé, ale v aute tejto kategórie to rozhodne neurazí. Práve naopak, na daný segment ide o veľmi príjemný interiér, v ktorom nechýba ani plne digitálny prístrojový štít. Kožou obšitý, sploštený volant nechýba ani tu. Sedadlá sú farebne podobné ako tie v GT, avšak v tomto Allure nemajú tak zaujímavé prešívanie. To ale nevadí, sú dostatočne pohodlné a vyzerajú odolne. Rifter má aj v tejto výbave dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dve USB či bezdrôtové nabíjanie. Nechýba ani AppleCarPlay a Android auto so stabilným zrkadlením na displeji 10″ i-Connect Advanced. Štartuje sa tlačidlom, nechýbajú parkovacie kamery a obrovské možnosti väčších či menších úložných priestorov. Výbava Allure voči GT vôbec nepôsobí ako chudobný príbuzný. Priestor Rifteru je aj v klasickej verzii obrovský a prekonáva aj mnoho osobákov, avšak Long posúva túto kvalitu ešte o dimenziu ďalej. Vzadu je miesta dosť, čo ale platí aj pre krátku verziu a Long je hlavne o väčšom batožinovom priestore. Ten tu má v základe až 1050 litrov, čo je o 275 viac než krátka verzia. Po sklopení sedadiel z neho dostanete až 1900 litrov, čo je skutočne mamutí objem. Rifter Long teda viete používať ako obstojne veľké úžitkové auto, prípadne v komforte prespať na nafukovacej posteli alebo prevážať fakt veľa športových potrieb či náradia. Väčšinu z toho zvládne aj krátka verzia, ale Long to proste posúva ešte o kus ďalej a je len na zákazníkovi, aby si vyhodnotil, či ju potrebuje alebo nie.

Rifter

Štvorvalcové Blue HDi s objemom 1.5 litra má 130 koní a 96kW s krútiakom 300Nm. V tomto prípade je motor spriahnutý so šesťsupňovým manuálom. Na auto tejto triedy, ktoré nemá žiadne super dynamické a športové ambície, je motor úplne fajn. Má dostatok sily už od nízkych otáčok, čo koniec koncov pri vyššom zaťažení, na aké je auto stavané, potrebujete predovšetkým. Pri prázdnom aute je dynamika pomerne slušná aj na predbiehanie, pri plnom zaťažení sa holt musíte trochu prispôsobiť. S autom plným nákladu alebo piatimi pasažiermi s batožinou ale aj tak pôjdete inak ako s prázdnym a zvolíte ležérnejšie tempo. Manuál je fajn voľba, keďže skúsený vodič vie najmä pri vysokom zaťažení motoru trochu pomôcť podradením. Nie, že by to automat nezvládal, veď sme ho testovali a boli veľmi spokojní, avšak s manuálom si proste dovolíte viac. V aute stavanom primárne na vyššie zaťaženie a pri motore, ktorý nie je slabý ale ani nemá extrémny prebytok výkonu, dáva táto prevodovka zmysel. Spotreba pri prázdnom aute sa pohybuje okolo hodnoty 6,5 litra v kombinovanom režime, čo je úplne v poriadku. Podvozok Rifteru je skôr tuhý, ale presne tak to má byť pri aute, ktoré je disponované tak, aby zvládalo aj vysoké zaťaženie. Nie je ale dôvod sa báť, že z vás vytrasie dušu.

Rifter

Peugeot Rifter vo verzii Long s výbavou Allure a manuálom sa javí ako veľmi pragmatická a snáď najviac praktická verzia tohto modelu. Stále má veľmi slušnú výbavu a dobrú kabínu, k tomu ale ponúka extrémnu variabilitu slúžiť ako rodinné auto ale aj dostatočne veľká úžitková dodávka pre prepravu tovaru či náradia. Nie je tak atraktívny ako krátke GT, ale trúfame si povedať, že aj keď ide o rovnaký model, v týchto dvoch špecifikáciach každý z nich mieri na trochu inú klientelu. A to len dokazuje kvality a variabilitu tohto modelu. Suma 28 490 eur s DPH za toto auto dáva zmysel.

Peugeot Rifter Long Allure Blue HDi

Motor R4 nafta
Objem 1499 cm3
Výkon 96 kW/130 k pri  3750 ot/min
Krútiaci moment 300 Nm pri 1750 ot/min 
   
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4755 mm
Šírka 2107 mm
Výška 1837 mm
Rázvor osí kolies 2975 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 1734/2150 kg
Batožinový priestor 1050/1900 l
Palivová nádrž 50 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 184 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Spotreba (WLTP) 6,0 l/100 km  
Emisie g CO2/km 156-157