Test Mitsubishi Colt HEV: Premiant triedy

Mitsubishi pracuje s Renaultom na niektorých modeloch, čo nie je žiadne tajomstvo. Výsledok tejto snahy je aj model Colt, ktorý poznáme aj ako Renault Clio. A je to len dobre, keďže ide o jedno z najlepších áut vo svojej triede. My sme jazdili Coltom s výkonným hybridom, ktorý produkuje veľmi slušných 143 koní.

Colt

Či je krajší Colt alebo Clio je skutočne otázka vkusu a malých detailov. Mitsubishi má vpredu tradičné tri diamanty a dva strieborné elementy v tvare C. Vzadu zasa diamanty absentujú a nahrádza ich označenie značky v podobe fontu. Colt aj Clio majú identický profil karosérie. V tomto prípade máme výrazný červený lak, ktorý nám ale k naturelu auta dobre zapasoval. Predsa len, dynamika je jeho silnou stránkou. Karoséria je relatívne nízka a dynamická, rovnako tak predná maska má agresívny look s otvormi v nárazníku pre denné LEDky. Tie sa napájajú do hlavných svetiel a keď privriete oči, vidíte, že spolu tvoria tvar čísla 7 alebo akýsi blesk 🙂 No proste, dizajnéri sa vyhrali, ale vkusne!  Auto vyzerá športovo aj preto, že kľučky zadných dverí šikovne skrýva v treťom stĺpiku. Čierno-strieborné kolesá majú akurátnych 17″ a dizajnovo patria tiež medzi tie so športovým lookom. Eleganciu a punc hodnoty podčiarkuje chrómové lemovanie zatmavených okien a my proste uznávame, že Colt vyzerá výborne. Tak, ako má moderné a dobre vybavené malé auto v roku 2024 vyzerať.

Colt

Kabína je tiež veľmi kvalitná a skvelo vybavená. Tmavá, s akcentmi sivej a bielej, plná materiálov s dôrazom na kvalitu. Sedadlá majú slušné bočné vedenie, vyhrievanie aj odolnú a peknú látku a kabíne nechýba ani ambientné osvetlenie. Aj Mitsubishi využíva osvedčený systém Easy link, pod ktorým pracuje graficky kvalitný infotainment s dobrou logikou aj rýchlosťou ovládania. Nechýba adapatívny tempomat, udržiavanie v pruhoch, automatická klimatizácia, navigácia či vyhrievanie sedadiel a volantu či bezkľúčové odomykanie. Colt sa síce radí medzi menšie autá, výbavou aj spracovaním ale konkuruje hravo aj vyšším kategóriám. A keď už spomíname veľkosť, tak vlastne to ani nie je až tak malé auto. Aj v rámci svojej kategórie patrí k tým, ktoré ponúkajú viac priestoru než je štandardom triedy. Nie, že by šlo o rodinné auto, ale aj vzadu je na danú triedu nadpriemerne veľa miesta. Deti budú úplne bez problému a tak ak je niekto priestorovo skromnejší a nejazdí tak veľa s plnou osádkou, dá sa Colt kompromisne používať aj ako jedno auto v rodine. A to je rozhodne veľký kompliment. Do kufra ešte naložíte 301 litrov, čo nie je extra veľa ale v rámci menších áut v poriadku.

Colt

 

Pod kapotou Coltu sme mali výkonný, štvorvalcový hybrid s objemom 1.6 litra a celkovým výkonom 105kW/143 koní. To aj papierovo vyzerá ako veľmi svižná motorizácia pre menšie auto. A je to skutočne tak. Colt s týmto motorom reaguje mimoriadne svižne a obratne. Na stovke je za 9,3 sekundy, avšak vďaka hybridu a posile elektromotora sú reakcie na plyn a celková agilita na veľmi vysokej úrovni. Ide proste o zábavnú motorizáciu plnú energie a ochoty zrýchľovať. A táto zábava a prebytok výkonú vás na spotrebe nestoja nič extra oproti slabším motorom. Naša priemerka po týždni bola 5,8 litra a v tom bola zarátaná značná porcia diaľničných kilometrov v tempomatovej stoštyridsiatke. Mimo diaľnic sa dostanete bez problémov aj pod 5 litrov a to je pri takmer 150 koňovom motore vážne fajn. Prezradíme, že sme jazdili aj slabšou motorizáciou Coltu, ktorej test ešte len zverejníme. Náš postreh je, že hybrid je vďaka vyššiemu výkonu a nižším otáčkam na diaľnici o dosť tichší a kultivovanejší. Prevodovka je tu automatická multimódová a s hybridom pracuje výborne. Jediné zaváhanie sme si všimli pri plnom zrýchlení vo vyššej rýchlosti pri pripájaní sa na diaľnicu, inak ale radí hladko a bez nepríjemností. Ak si chcete užiť povahu motora naplno, najlepši jazdný režim je samozrejme Sport, ktorý viete navoliť cez My Sense. Pre bežné presuny ale skvelo poslúži aj Normal. Colt však nemá iba dostatočne výkonný motor, ale aj skvelo sekundujúci podvozok. Auto je veľmi stabilné aj na nerovnostiach, riadenie dostatočne citlivé a presné a v zákrutách dostatočne tuhé a sebavedomé. Stále si však ponecháva adekvátnu dávku pohodlia, keďže nejde o žiaden hot hatch.

Colt

Musíme povedať, že hybridný Colt s takto výkonným motorom a vysokou výbavou nás presvedšil a milo prekvapil. Toto Mitsubishi je jasným to dôkaz, že aj autá menšej kategórie vedia pôsobiť a správať sa veľmi dospelo. A rovnako tak vedia práve tie väčšie autá istým spôsobom zastúpiť či im v istých ohľadoch konkurovať. Kvalitne navrhnutá a bohato vybavená kabína, kultivovaný a výkonný motor a vôbec nie tak málo priestoru, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. No a k tomu dynamický a moderný vzhľad ako bonus. V akciovej cene začína auto na fotke, teda 1.6 HEV Instyle na sume 25 200 eur s DPH. Nuž, nie je to málo, ale je to provnateľne veľa, ako za podobne výkonné hybridy v tejto triede pýta konkurencia.

Mitsubishi Colt HEV Instyle

Motor R4 benzín + elektromotor
Objem 1598 cm3
Výkon 105 kW/143 k
Krútiaci moment 144 Nm pri 3200 ot/min 
   
Prevodovka Multimódová automatická 4+2 stupne
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4050 mm
Šírka 1988 mm
Výška 1439 mm
Rázvor osí kolies 2583 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1313kg
Batožinový priestor 301l
Palivová nádrž 39 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 174 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
Spotreba (WLTP) 4,2-4,3 l/100 km  
Emisie g CO2/km 94-96