Test Honda HR-V CVT : Len manželkin miláčik?


Históriu a opätovné uvedenie na trh obľúbeného modelu japonskej automobilky sme si už spomínali v redakčnom teste pri benzínovej verzií Hondy HR-V. Rovnako sme už mali v rukách aj jedinú dostupnú naftovú verziu na našom trhu a posledné, čo nám chýbalo do zbierky bola kombinácia benzín s automatickou prevodovkou CVT. Cenník stále neobsahuje verziu s pohonom všetkých štyroch kolies zatiaľ, čo v Amerike ju nájdete. Veríme, že raz to príde. Teraz však nedostupné nechajme nedostupným a postupne si odpovedzme na otázku, či nám predný pohon stačí.

Eleganciu moderných tvarov HR-V v najlepšej farbe zo vzorkovníka, červenej Milano Red snáď ani netreba pripomínať. Môže za to kombinácia čiernych plastov z každej strany auta, s tmavými sedemnásťpalcovými diskami a otváracou strechou. Ukryté kľučky zadných dverí často vyvolávali v okoloidúcich ľuďoch dojem trojdverového auta a pár nás aj zastavilo s poznámkou, že škoda, že je iba trojdverové. Rýchla ukážka a bolo po sklamaní. Osobne by som toto auto zaradil medzi najkrajšie v triede mestských crossoverov.

Vpredu sú poznávacím znamením výbavy Executive LED svetlá, ktoré pri odomknutí vozidla ihneď krásne svietia a večer poskytujú vodičovi výbroný prehľad o ceste. Jediná ich drobná chyba, alebo nedostatok je absencia LED diaľkového svietenia, ale na to sa dá časom zvyknúť. Vzadu nájdete LED svetlo jedno a to tretie brzdové.

Testovaný model mal najbohatšiu výbavu Executive s ktorou si príde každý na svoje. Vzadu usadíte posádku na pohodlné sedadlá Magic Seats, odkryjete strechu a so zatmavenými zadnými oknami sa ničím nerušene môže kochať výhľadom nad hlavami. Dizajn auta sa síce má mierne podobať na kupé, ale miesto nad hlavou bude mať určite aj vyšší človek. Rovnako aj objem kufra zvládne väčšie množstvo batožiny. Nemá totiž rezervu po ktorej ostalo hlboké zatváracie dno a celkový objem je 470 litrov, ktorý si s využitím magických, sklápateľných sedačiek rozšírite až na 1533 litrov s rovnou plochou.V prednej polovici auta sa dá strecha aj napriek jej rozmerom otvoriť, čo Honde zabezpečuje výhodu oproti značkám, ktoré volia jednoduchšiu cestu panoramatického okna.

Vodič si výhľad moc neužije, no ako náhradu dostal vyhrievané predné sedačky s akurátnym bočným vedením a čiastočne koženým čalúnením. Volant je rovnaký ako pri väčšom bratovi CR-V, dobre sa s ním manévruje a nie je ani preposilovaný. V najvyššej výbave by sme čakali možno digitálny displej pred vodičom, nie malý, základný palubný počítač. Stredový displej je na tom oveľa lepšie. Funguje na softvéri Android a tak si na ňom môžete upravovať veľkosti a umiestnenie ikon, spravovať aplikácie, či spárovať si okrem mobilu aj sociálne siete. Samozrejmosťou je tu aj navigácia Garmin. S celkovou kvalitou obrazu by sme ho v rebríčku displejov nenašli zrovna na najvyšších priečkach a niekedy sa aj zamyslíte nad samotnou logikou ovládania. Patrí medzi priemerné, už na trhu dostupné, ale s Androidom môže prísť časom aktualizácia a prípadné zlepšenie.

Benzínový štvorvalcový motor 1.5 i-VTEC s manuálnou prevodovkou fungoval výborne, po vypnutí režimu Eco ste mohli dobrou radiacou pákou dať jazde svižnejšie tempo, no sú tu aj ľudia, ktorí uprednostnia automatickú prevodovku a o tento pocit dobrovoľne prídu. Zvoliť si v ponuke CVT, dostupné len pre benzínový motor s 96 kW (130 k) na jazdenie väčšinou v meste však vieme pochopiť. Čo sa zmení? Honda udáva o 5 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť a zároveň aj o necelého pol litra nižšiu kombinovanú spotrebu. Osobne som jazdil v rozmedzí 6-7 l/100km, na diaľnici za 6,5, čo sa s udávanou priemernou 5,2 od výrobcu nezhoduje.Opäť raz, ako pri kolegovom teste manuálu, kedy sa mu na druhej strane podarilo spraviť hodnotu nižšiu. Papier znesie veľa, no v konečnom dôsledku je to stále dobrá spotreba a je závislá od mnohých faktorov.

Jedným z nich určite bol aj všadeprítomný sneh a teploty hlboko pod nulou. Na lyžovačku čas nebol a tak sme predný pohon vybehli skúsiť na okolité kopce. V konečnom dôsledku by si väčšina užívateľov menších SUV vystačila len s ním. Dostali sme sa až na vrchol, samozrejme nie horskej prémie, iba zasneženej lúky a jediný limitujúci faktor, je výška vozidla a kvalita pneumatík na terénne použitie. Na lyžovačku s rodinou sa dopravíte bezpečnejšie a s menšou šancou dostať sa do záveju. Keď sa tak však stane a zapadnete, stane sa z vás odporca amerického systému a miesto režimu 4WD si dáte rukavice a môžete nahadzovať reťaze. Asi taká tenká je hranica limitu predného pohonu u všetkých áut v kategórií crossoverov.

Bude mať radosť aj manžel?

Áno, nepodarí sa mu ho ani rozbiť pri šantení na snehu, keďže aj elektronická ručná brzda funguje na predné kolesá. Zábavné veru HR-V s automatickou prevodovkou nie je, ale za to je pohodlné na naše rozbité cesty, agilné v mestskom prostredí a s výborným motorom Honda, ktorý sa vyhol zmenšovaniu objemu a kradnutiu valcov. Takže je to vlastne malý rebel bojujúci s vonkajšími podmienkami a tak je stále výbornou alternatívou. Určite patrí medzi najlepšie autá v triede a po zoznámení si ho obľúbi každý.

Honda HR-V i-VTEC CVT Executive

Motor R4 benzín
Objem 1498 cm3
Výkon 96 kW (130 k) pri 6600 ot/min
Krútiaci moment 155 Nm pri 4600 ot/min
   
Prevodovka Automat bez stupňov CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4294 mm
Šírka 1772 mm
Výška 1605 mm
Rázvor osí kolies 2610 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1320/1790 kg
Batožinový priestor 470/1533 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,2 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,1/4,6/5,2
Emisie g CO2/km 120