Honda CR-V je, dnes už, priam pilierovým modelom značky a zároveň jedným zo zakladateľov kategórie SUV. Na trhu je aktuálne už v šiestej generácií, čo jednoznačne svedčí o jej popularite a dopyte. V ponuke má výlučne benzínové motory, avšak dopĺňané elektromotorom. My sme s CR-V jazdili v hybridnej verzii e:HEV vo výbave Advance. Ak vás ale viac zaujíma plug in hybrid, môžete si jeho test prečítať tu.
Honda CR-V aktuálnej generácie je poriadny kus auta a dojmu mohutnosti pridávajú aj ostro rezané a hranaté tvary karosérie. Na dĺžku má 4706mm. Nejde teda iba o dojem, ale faktom je, že CR-V patrí medzi tie väčšie autá svojej triedy. Auto má obrovskú prednú masku a šikmé predné svetlá, vzadu naopak vidíme svetlá umiestnené vysoko. My pri pohľade na CR-V vidíme aj odkaz na isté škandinávske SUV 🙂 To je ale kompliment a znak dobrého dizajnu, ktorý rozhodne bude aktuálny ešte veľa rokov. Náš kus jazdil na čiernych, 18″ kolesách, ktoré vzhľadom k veľkosti auta pôsobia trochu malé a zanikajú. O palec či dva väčšie by sme určite uvítali. Červená farba vie byť ošemetná, ale k CR-V nám zapasovala a jej pomerne nenápadané tvary zvýraznila a osviežila. CR-V proste neprináša žiadne super kreatívne a šokujúce krivky, ale nám sa jej minimalistická elegancia veľmi páči a sme si istí, že práve takéto autá starnú najpomalšie.
Kabína tejto Hondy pôsobí luxusným a precíznym dojmom. A je skutočne obrovská a mohutná a tak celkovo sa v nej kvôli tomu cítite veľmi bezpečne. Palubná doska je orientovaná horizontálne s 9″ displejom infotainmentu Honda CONNECT, ktorý presahuje mierne cez jej hranu. V takto veľkom aute tejto kategórie sa môže jeho veľkosť zdať trochu malá. V praxi to nijako neprekáža, avšak veľa konkurentov ponúka ďaleko väčšie obrazovky a tak sme na ne akosi automaticky zvyknutí. Honda ale aj tak ponúka dobrú 3D navigáciu, bezdrôtovú Apple aj Andorid konektivitu a tak celkovo svižné a presné reakcie displeja. Digitálny prístrojový štít tu má 10,2″ a grafika je v ručičkovom štýle. Veľmi pekným prvkom kabíny je mriežka výduchu vzduchu, ktorá sa tiahne po celej šírke kabíny. Rozložité čierne kožené sedadlá sú jasne navrhnuté s dôrazom primárne na komfort. A veď prečo nie, do takéhoto auta dokonale pasujú. Naviac, majú odvetrávanie, vyhrievanie aj elektrické nastavovanie. Vyhrievanie má aj volant a zapína sa tlačidlom na jeho spodnom ramene, čo je ergonomicky perfektné. Kontroverzným prvkom je volič prevodov, ktorý nemá podobu tradičnej páčky či páky ale štvorice tlačidiel. Zo začiatku to môže byť mätúce, lenže akonáhle si zvykenete, oceníte, že netreba prechádzať pákou cez rôzne polohy, ale proste stlačíte požadované tlačidlo a idete vpred, vzad alebo do režimu P či N. Výbava je vskutku bohatá, veď CR-V má spomínané sedadla s vyhrievaním a odvetrávanim, adaptívny tempomat, tri zóny klimatizácie, audio BOSE, 3D navigáciu či kopec jazdných asistentov. To všetko v skutočne kvalitne spracovanej kabíne s výbornou ergonómiu a materiálmi na veľmi slušnej úrovni. Priestor CR-V je kráľovský, to sme rozoberali už minule. Do očí to udrie najmä vzadu, kde sa dá hovoriť aj o nadštandarde triedy. Priestor na hlavy aj kolená je obrovský a rovnako tak do strán je CR-V štedrým autom. Do kufra naložíte 579 litrov.
Hybrid v tomto prevedení znamená výkon 135kW/184 koní a 335Nm. Auto v princípe jazdí primárne na elekrický pohon, keďže spaľovák tu slúži ako generátor, ktorého úlohou je hlavne vyrábať elektrickú energiu práve pre elektromtor, ktorý poháňa všetky štyri kolesá. Je to taký obrátený princíp, ktorý ale funguje vynikajúco. Honda CR-V v takejto konfigurácií váži neľahkých 1820 kg, avšak 184 koní je tak akurát dôstojne dosť aj na dynamicky obstojný pohyb takejto masy. Rozhodne nejde o prevýkonované či športové SUV ale zároveň ani viac nepotrebujete a rezerva výkonu je dostatočná aj na predchádzacie manévre či svižné diaľničné tempo. Pod volantom máte pádla, ktorými viete pomáhať rekuperácií v dobíjaní batérie a rovnako tak efektívne brzdiť motorom. Iste vás zaujíma spotreba. Tu je malý háčik, ktorý sa prejaví hlavne v diaľničnom tempe, kedy spotreba vie vyskočiť aj nad 9 litrov. Vzhľadom k hmotnosti, výkonu a veľkosti auta to ale nie je až tak zlé. Naopak, v meste a na okreskách vie byť CR-V extrémne úsporná a oscilovať okolo 6 litrov. Veľmi teda záleží od tempa a ciest, avšak v globále sa nedá rozhodne povedať, že by šlo o auto s vysokou spotrebou. Jazdné vlastnosti sú pohodlné a odhlučnenie podvozka priam ukážkové. Aj pri diaľničnom tempe je ľahké udrživať konverzáciu bez prekrikovania sa. Športové ambície trochu limitujú 18″ s vyšším profilom ale veď, v poriadku, toto nie je žiadne športové SUV ale pohodlný a tichý krížnik.
Honda CR-V je fakt výborné SUV, ktoré dýcha kvalitou a dojmom odolnosti na veľa rokov. Asi najväčšou slabinou je mierne vyššia diaľničná spotreba, ktorá ale aj tak nie je vôbec drastická. Kompenzuje to výbornou kabínou s vysokou výbavou, skvelou kultúrou pohonu a tiež obrovským priestorom. Testovaný kus za 51 940 eur s DPH je skvelou hodnotu za peniaze a podľa nás priam výhodnou kúpou aj pri porovanní s konkurenciou.
Honda CR-V e:HEV AWD Advance
Motor | R4 benzín + elektro |
Objem | 1993 cm3 |
Výkon | 135 kW (184 k) pri – ot/min |
Krútiaci moment | 335 Nm pri – ot/min |
Prevodovka | Automatická |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4706 mm |
Šírka | 1942 mm |
Výška | 1684 mm |
Rázvor osí kolies | 2700 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1820/2350 kg |
Batožinový priestor | 579/1643 l |
Palivová nádrž | 57 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 187 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Spotreba (WLTP) | 6,7/100 km |
Emisie g CO2/km | 151 |