Ford v novom šate predvádza nové a nové modely. Dizajnový jazyk sa podpísal aj na novej, už tretej generácii modelu Kuga. Môže sa tak hrdo postaviť bok po boku ku Pume, či Focusu. Tretia generácia ide na to trochu odvážne s agregátmi. Teda, platí to aspoň o ponuke teraz, keď je test aktuálny.
Ak chcete štvorkolku, tak je jedinou možnosťou dovjlitrový naftový motor spojený s osemstupňovým automatom. Inak sú všetko len predokolky, vrátane hybridu. Inak, hybridy môžu byť dokonca dva, mild v predokolke 2,0 EcoBlue a potom plug-in hybrid na benzín.
SUV so športom aj vo vizáži
S výbavami prichádzajú aj rôzne tvary karosérie. Teda aspoň náranzíkov. Výbava Titanium je taká normálna, ST-Line športová a Vignale má ponúkať najväčšiu dávku elegancie. Je to veľmi subjektívne, ale najlepšie by predsalen mohla vyzerať verzia ST-Line, najmä s touto červenou farbou. Inak, rovnaký konfig majú aj verzie Kugy na niektorých oficiálnych fotkách.
Najbližšiu podobu predvádza Kuga s malou Fiestou. Ak by Fiesta vyrástla, dospela a ostala v ponuke Fordu, tak by sa stala Kugou. Nie, nevyzerá ako Porsche Cayenne, to by sa k nemu dalo prirovnať 75 percent SUVčiek. Čo však uprieť nemožno je, že maskuje svoju veľkosť. Vyzerá menšie ako reálne je.
ST-Line prináša iné nárazníky, čo vpredu znamená najmä iné časti okolo hmloviek a tiež vlastne celú ďalšiu spodnú časť plastu. Bočné lišty, štandardne plastové a čierne sú v športovej výbave lakované farbou karosérie a zmena je aj v zadnej časti. Znova ju predvádza nárazník.
Osemnásťpalcové disky sú najlepšou ilustráciou ako malá Kuga pôsobí. Vyzerajú maximálne na sedemnástky a sú to pritom osemnástky. Práve tie sú pre ST-Line štandardne. Ford má v cenníku aj 19-tky a 20-tky, ale do dvaciek by sme asi fakt nešli. Možno práve na devätnástkach je to optimálne, čo sa vzhľadu týka.
Viac miesta ako doteraz
Znova môžeme konštatovať to isté, interiér tiež patrí k tomu, čo Ford úspešne implementuje do nových vozidiel. Samostatná klimatizácia, kruhový ovládač prevodovky, pokiaľ to je automat a tiež celkom vymakaný systém SYNC3 ovládaný buď hlasom, alebo dotykom. Hlasové rozpoznávanie povelov zatiaľ podporuje Češtinu ako najbližší jazyk ku Slovenčine. Tu lepšie funguje Angličtina.
Čo je však naozaj premakané je displej pred vodičom. Virtuálne ukazovatele sa prezentujú v tom najlepšom svetle a sú fakt na úrovni. Dobre, mapu si tam nepozriete, ale o prepracovanosti hovorí adaptívny tempomat. V štandardnom a eko režime určuje vzdialenosť od Mondea, v športovom od Mustangu a v terénnom od Raptora F-150.
Jedinou výčitkou k prístrojovej doske tak bude len veľkosť displeja infotainmentu. Zobrazuje všetko, čo treba, o tom netreba diskutovať, ale v porovnaní s druhým displejom pred vodičom je trochu menší. A že by sa zmestil, kľudne aj 10-palcový. Takto má osem palcov. Prekvapivo je aj s navigáciou dostupný aj pre Titanium, pre ST-Line a Vignale je to už logické. Vlastne dostupnosť je jedna vec, dôležitá je, že je to hneď v cene.
Veľký krok vpred spravila Kuga vo vnútornom priestore. Vpredu je jasné, že je všetko v poriadku, aj lakťovka je relatívne široká. Ale vzadu je na nohy fakt veľa miesta. Toto je priestorovo skôr Mondeo ako Focus. Plus ostáva aj príjemne veľký a použiteľný batožinový priestor. Je paradox, že predchádzajúca Kuga vyzerala väčšia, ale vnútri bola menšia, teraz je to naopak.
Diaľnice ako nič
Dobre, Kugu si asi nikto nebude kupovať ako terénne auto a ak by aj áno, tak to nebude verzia ST-Line. Ale aj napriek tomu má svetlú výšky, ktorá sa nezľakne ani prejazdov cez štandardné poľné cesty. Poznáte ten systém so štandardným pracím práškom, však? Lesné cesty treba riešiť fakt veľmi opatrne. Nechcete predsa škrtnúť tú parádnu červenú farbu na nárazníku.
Pod kapotou je umiestnený dvojlitrový naftový motor. Ponúka výkon 140 kW (190 k). A krútiaci moment je až 400 Nm. K tomu sa pripája perfektne odstupňovaná automatická prevodovka s hladkým radením a príjemné cestovanie je zaručené. Áno, k tomu prispievajú aj dobre tvarované sedadlá. Diaľničné kilometre sú úplne bezproblémové, to aj vďaka adaptívnemu tempomatu a udržiavaniu v pruhu. Udržiavanie v pruhu je možno príliš aktívne, ale to sa dá v menu regulovať.
Spotreba je pritom naozaj zaujímavá. Kuga má v naftovej verzii síce len 54-litrový objem, ale v bežnej prevádzke je možné nabehať na ňu 800 kilometrov. Reálne nám vyšlo po týždni a 1000 kilometroch priemer 6,3 litra. Ale záleží aj od toho aké sú podmienky. Diaľničných 300 kilometrov nám vyšlo s hodnotou 5,7 litra. A to vôbec nie je zlé.
Podvozok je výborne akusticky utlmený a ponúka komfort. Nie, naozajstné športové vlastnosti sa od neho asi čakať nedajú, ale zase, v zákrutách pôsobí stabilne. V niektorých situáciách pôsobí tvrdšie, ale stále tvrdšie v rámci komfortnej zóny.
Konkurencia je veľká
Takto vybavená verzia Kugy stojí 49 990 eur. Veľa? Málo? No, možno by sme si vedeli predstaviť kvalitnejšie plasty spodnej časti prístrojovej dosky a zároveň väčší centrálny displej. Ale inak je fakt príjemným spoločníkom, či spoločníčkou na akúkoľvek cestu. Najväčší problém Kugy nie sú ani tak tie dve blbosti, ktoré sme vytiahli, ale konkurencia. V tomto segmente je absolútne plno a nachádzajú sa v ňom aj poriadne kvalitné autá. Finálny výber je teda len otázkou priorít a sympatií. Akurát ešte existuje možnosť vymeniť Kugu pri kúpe za S-Maxa. V prípade veľkej rodiny je aj to správna možnosť.
Ford Kuga ST-Line X EcoBlue AWD
Motor | R4 nafta |
Objem | 1955 cm3 |
Výkon | 140 kW (190 k) pri 3500 ot/min |
Krútiaci moment | 400 Nm pri 2000-2500 ot/min |
Prevodovka | Automat 8 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4626 mm |
Šírka | 1882 mm |
Výška | 1650 mm |
Rázvor osí kolies | 2710 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1735/2245 kg |
Batožinový priestor | 612/1534 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 208 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Spotreba (WLTP komb.) | 5,1-4,8 |
Emisie g CO2/km | 131-127 |