Fiat 500 je kultovým autom, ktoré zákazníci milujú. Avšak, pre niektorých je jednoducho príliš malé a preto sa Fiat už dávnejšie rozhodol prísť s modelom 600. Ten si ponecháva rovnaký štýl a rukopis ako menší model, avšak vo väčšej a praktickejšej karosérií. Rovanko tak sú oba modely k dispozícií aj s elektrickým pohonom a my sme teda jadzili tým väčším z nich, nazvaným 600e v nižšej výbave RED.
Na prvý pohľad to môže byť trošku mätúce. Hovoríme o výbave RED a pred nami stojí biele auto? Žiaden strach, o slovo sa červená prihlási v kabíne. Vonku ale červenú nájdeme v podobne fontu označujúceho model a značku vpredu a vzadu. O výbave RED informuje aj malé logo na stredovom stĺpiku. V bielej to ale 600e mimoriadne svedčí a aj v tejto nižšej výbave ide o atraktívne auto, ktoré má ten tradičný, milý a hravý vzhľad legendárnej 500. Akurát trochu prerastenej. Predná časť má štýlové okrúhle LED svetlá. Vzadu sa nám páčila zasa perforovaná textúra svetiel a tiež malý detail v podobe loga 600 na ich boku. V spodnej, čiernej časti nárazníku, je prítomná aj talianska trikolóra, čo je tiež decentný detail. Zaujímavosťou sú 17″ kolesá, respektíve ich plastové kryty. Celkom dobre maskujú, že nejde o hliníkové disky a usvedčí ich až pohľad zblízka. Vyššia verzia La Prima jazdí na hliníkových a aj toto je jedným z rozdielov. Vôbec sa ale nedá povedať, že by verzia RED pôsobila lacno a tak musíme Fiat za dizajn pochváliť.
V kabíne sa konečne dostávame k tej červenej, ktorá dominuje palubnej doske a tiež sú ňou prešívané a lemované aj sedadlá či logo na skladacej rolete odkladacieho priestoru medzi sedadlami. Volant je štýlový, kožou obšitý s dvoma vodorovnými ramenami a splošteným spodkom. Nemá logo Fiat, ale 600. Sedadlá sú čierne, avšak textúrované fontom Fiat. Prevody sa radia tlačidlami, čo je riešenie, ktoré už používa viac automobiliek a je vecou zvyku. Nechýba lakťová opierka a veľký odkladací priestor pod spomínanou skladacou roletou. Kabína samotná je nápaditá, plasty sú však tvrdé, aj keď dobre spracované. Výbava ale nie je extra bohatá, chýbaju napríklad vyhrievané sedadlá, navigácia aj parkovacie kamery či bezkľúčové odomykanie. Sú tu iba senzory a telefón nabijete iba cez kábel. Pred vodičom má 600e menší displej v kupole, ktorý zobrazuje základné a najdôležitejšie údaje. Infotainment má jednoduché a zrozumiteľné menu a graficky aj rýchlosťou obstojí, škoda len tej absencie navigácie a kamier. Ak ich ale chcete a potrebujete, stojí za to zamyslieť sa nad vyššou výbavou La Prima. Samozrejme, navigáciu viete suplovať smartfónom, ktorý pripojíte aj bezdrôtovo. Vo výbave tu ale nechýba základný tempomat, automatická klimatizácia a tiež udržiavanie v pruhoch. Priestorovo je na tom ale 600e slušne, o porovnávaní s 500e nemôže byť ani reč. Toto je proste výrazne priestornejšie a praktickejšie auto, v ktorom vzadu neutrpia ani dve dospelé osoby a do kufra tom naložíte 360 litrov. Ako auto pre rodinu s dvoma deťmi priestorovo úplne v poriadku.
Pohon Fiatu 600e má v réžií elektromotor s výkonom 115kW/156 koní a 260Nm. A to pri tomto druhu pohonu vôbec nie je málo. Na stovke je za 9 sekúnd, čo nie je veľa a najmä pocitovo v režime šport je auto výbušné a svižné, dokonca až zábavné. Okrem toho tu máte normal a eco. Normal sa javí ako zlatá stredná cesta na bežný deň a okolnosti, ECO je skôr núdzový režim na predĺženie dojazdu, keďže jazda v ňom je dosť letargická. Dobíjaniu viete pomôcť zvolením režimu B, ktorý slúži ako rekuperácia, avšak uvítali by sme jej intenzívnejší prejav. Batéria má kapacitu 54kWh a výrobca uvádza dojazd až 434 km, čo sa zdá ako veľmi slušná hodnots. My sme jazdili hlavne v meste a na diaľnici a samozrejme, diaľnica je tou najväčšou slabinou. Pri 130 km/h v teplom letnom počasí sme dosiahli 21,8 kWh, čím sa dostávame na diaľničný dojazd zhruba 230 km. Na diaľnici rozhodne dáva zmysel spomaliť a tým dojazd natiahnuť aspoň na akceptovateľných 250 až 260 km. V meste aj so zapnutou klimatizáciou však viete jazdiť aj okolo 12kWh a tým pádom sa dostať na dojazd vysoko nad 400 km, čo už znie super. V kombinácií sme sa dostali na 16,5 kWh, čo nie je vôbec zlé a predstavuje dojazd niečo cez 300 km. V základnej výbave je 11kWh palubná nabíjačka, čo rozhodne poteší a pomôže pri nabíjaní z domácej siete. Maximom nabíjania je 100kWh, čo nie je úplný zázrak, avšak nabíjanie si drží stabilnú rýchlosť a tak sa z 0 na 80% dostanete za niečo cez 30 minút. To v praxi nie je vôbec odmedzujúce. Fiat 600e má inak trochu tvrdšie, avšak sebavedomo naladený podvozok, ktorý sa nezľakne ani rýchlejšej jazdy a hrubšieho zaobchádzania. Nie je síce najpohodlnejší v triede, avšak na dobrom povrchu patrí medzi tie zábavanejšie. A ani s tým pohodlím to nie je vôbec také zlé.
Fiat 600e v základnej výbave RED ponúka veľkú dávku štýlu a aj schopný elektrický pohon s dostatkom výkonu a obstojným dojazdom. V nižšej výbave musíte oželieť niektoré prvky výbavy a je potom už iba na vás, či sa nerozhodnete priplatiť si 4500 eur za vyššiu verziu La Prima. Z pohľadu elektromobility je však 600e z tých vydarenejších áut, so slušnými jazdnými výkonmi a aj praktickou a ľúbivou vizážou. V základe ho môžete mať už od rozumných 35 490 eur s DPH.
Fiat 600e RED
Motor |
elektromotor |
Kapacita batérie | 54 kWh |
Výkon | 115kW/156 koní |
Krútiaci moment | 260 Nm |
Prevodovka |
jednostupňová automatická |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4171 mm |
Šírka | 1781 mm |
Výška | 1523 mm |
Rázvor osí kolies | 2562 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1520kg |
Batožinový priestor | 360/1231 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,0 s |
Spotreba (kWh/100km) | 14,2-16,14 |
Dojazd | 374-434 km WLTP |