Elektromobil znamená pre veľa výrobcov niečo, čo je väčšinou malé a čo najefektívnejšie navrhnuté. Predvádza to Nissan s autom tohto roka Leafom a aj Mitsubishi/Citoroen/Peugeot so spoločným projektom elektrominiauta.
Samostatnou kapitolou je G-Wiz, predávaný na Britských ostrovoch. Malé, oproti Leafu a kooperácii škaredé, ale predsa elektrické. Že to ide aj ináč predviedla Tesla už modelom Roadster. Teraz je tu nový štvordverový kúsok.
Pri pohľade na fotky sa nemožno ubrániť pomysleniu na Iana Calluma, ktorý stál za dizajnom súčasných Aston Martinov a Jaguarov. To ale nie je na škodu, skôr opačne. Auto vyzerá veľmi dobre, ba až vynikajúco!
Stupne výbav v tomto prípade nehrajú rolu. Tu sa hrá na kapacitu batérii. Základ dostal 40 kWh. Toto v preklade znamená, že pri jazde 90 kilometrovou rýchlosťou má dojazd až 260 kilometrov. Za takúto frajerinu si vypýta výrobca 49 900 dolárov (38 200 eur). To je však po odrátaní príspevku, ktorý poskytuje vláda USA pri nákupe elektromobilu. Celkovo to teda je 57 400 dolárov (43 950 eur).
Okrem tohto základného modelu budú tri výkonnejšie. Postupne 60 kWh, 85 kWh a najvýkonnejší 85 kWh Performance. Najvýkonnejší vyjde na 79 900 dolárov, samozrejme po odrátaní 7 500, ktoré prispeje štát (U, S and A). Teda celkovo to bude v prepočte 67 000 eur.
Najvýkonnejší 85 kWh Performance však dokáže prejsť 480 kilometrov na jedno nabitie, pričom dosiahne maximum 210 km/h. Zaujímavejšia je hodnota akcelerácie. Tú elektromobil zvládne za 4,4 sekundy.
Najvýkonnejšia verzia sa dostane na pulty obchodov v lete 2012, slabšie koncom roka. Ak by bola budúcnosť motorizmu v rytme elektriky, tak toto auto by sme chceli my. Vyzerá dobre a 85 kWh Performance je aj dynamicky na úrovni.