16. máj 1968 priniesol vo Francúzsku vskutku unikátne auto. Citroën predstavil úchvatný model Méhari. Pôvodne bol síce nazvaný Diane 6 Méhari, ale časom vypadli zbytočnosti a zostal len jednoduchý názov.
Citroën Méhari vytvoril Roland de la Poype, ktorý bol počas druhej svetovej vojny letecké eso francúzskej armády. Už v tej dobe mal Méhari ABS. Ale nie je ABS ako ABS. Brzdy boli jednoduché, skratka označovala materiál, z ktorého bola karoséria, Akrylonitril Butadién Styrén. To znamená, že ju nechytala hrdza ani omylom.
Od roku 1968 do roku 1987 sa vyrobilo 150 000 kusov a v roku 1979 vznikla dokonca verzia 4×4. Názov zvolili podľa slova používaného v severnej Afrike a na Sahare na označenie tiav, ktoré sú rýchle a veľa znesú, kvôli čomu sú používané ako ťažné zvieratá.
Podobne ako Lamborghini Countach používa trubkový rám. V roku 1980 bol Méhari dokonca autom, ktoré medici dostali na pretekoch Paríž-Dakar. Vzhľadom na to, že všetky mechanické komponenty pochádzali z 2CV to asi rýchla pomoc nebola. Motor s objemom 603 centimetrov kubických s výkonom 21 kW (29 k) sa musel vysporiadať s hmotnosťou iba necelých 650 kilogramov.
O bezpečnosti v Méhari nemôže byť ani reči. Nemá totiž pásy a dokonca ani rám, ktorý by chránil pred prevrátením. Dokonca sa dá predné okno sklopiť na kapotu, čo umožní prejsť aj popod kamión, ak sa šofér zohne. Plachtový softtop bol síce dobrý, ale aj tak nebol úplne stopercentný. Pevný hardtop dokázal z auta spraviť skoro vodotesnú mašinu. Dôležité je tam to slovo skoro.
Gratulujeme oslávencovi a držíme mu miesto v našej garáži snov. Prečo? Lebo je to esencia toho, čo v aute treba.
A na záver úplne luxusný reklamný plagát na Méhari: