Peugeot 308 patrí k tomu, čo má v triede najlepšie ovládanie. Pár rokov dozadu by toto tvrdenie vyvolávalo úsmev, ale súčasné Auto roka 2014 sa tvári naozaj športovo a naozaj chce nastavením podvozku konkurovať Fordu Focus. Lepšie ako s naftovým HDi s automatom si rozumie so štvorvalcovým benzínom THP 155.
Lenže do Paríža si francúzska automobilka pripravila prvú ostrejšiu verziu. Nebude to úplne tá vrcholná, ale aj GT bude mať čo ponúknuť. Hneď po autosalóne sa dostane do ponuky ako hatchback aj kombi, čo môže konkurovať Octavii RS, ale aj Focusu ST po facelifte.
Vizuálne sa veľmi dobre tvária LED reflektory. Tie sú však aj na bežných modeloch. GT získa lakovaný zadný difúzor a dvojitú koncovku výfuku. Ak budeme naozaj pravdovravní, tak GT sa od bežných verzií príliš nelíši, teda aspoň na pohľad.
Zásadné je však to, čo sa skrýva pod prednou kapotou. Verzia 1,6 THP 205 prezrádza niečo o výkone. Ponúkne 150 kW (204 k) a 285 Nm. Spojenie s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou poteší. Najmä preto, že sa Peugeot neuchýlil k automatu.
Ešte zaujímavejší, teda z hľadiska spotreby bude nový agregát na naftu, BlueHDi s výkonom 133 kW (181 k) a krútiacom momentom 400 Nm. Práve naftová verzia bude pekne znižovať trhový podiel Leonu ST FR TDI, Octavii Combi RS TDI a Focusu Tourer ST TDCI. Lenže ambície automobilka zabije, ak neponúkne manuálnu prevodovku, ale iba automat. Motory však nie sú všetko a Peugeot zmenil aj nastavenie podvozku a cez Driver Sport Pack aj odozvu plynu. Viac info bude samozrejme dostupných na autosalóne v hlavnom meste Francúzska.