T7 si zapamätajte, tak je označený aj nový Transporter a Caravelle

Volkswagen konečne predstavil nový model Transporter a Caravelle. Doteraz na trhu figurovali prevedenia T6.1, ale my vieme svoje. Vieme predsa, že korene tohto modelu siahajú až do roku 2003, kedy automobilka spustila, s veľkou slávou, prevedenie T5 na vylepšenej novej platforme. Odvtedy je prvýkrát nový model kompletne, predstavený na úplne novej platforme a s úplne novými detailami aj veľkými vecami.

Pravdaže treba povedať, že v každom prevedení vyzerá dobre. Či už ide o základnú dodávku, ktorá už má LED predné svetlá a LED aj tie zadné a napríklad aj 12-palcový displej pred vodičom a 13-palcový v strede, či multifunkčný volant a mnoho ďalších prvkov aj bezpečnostnej vybaví. 

Volkswagen okrem štandardných verzií pripravil aj prevedenie PanAmericana dodávajúce terénnejší vzhľad pre všetky modely v ponuke. Bude dostupné nielen ako Caravelle, ale aj ako Transporter. Obe budú mať plastové lemy celej spodnej časti, vrátane blatníkov.

Pre Caravelle bude prevedenie PanAmericana znamenať použitie 19-palcových zliatinových diskov špeciálneho dizajnu a tieto disky budú pre Transporter PanAmericana v možnostiach príplatkovej výbavy. Rozdiel medzi Caravelle a Transportérom je aj čalúnenie blokov a látky v interiéri. PanAmericana má ale štandardne ešte špecifickejšie látky a logo prevedenia na opierke sedadla.

Nový T7 Transporter bude od toho predchádzajúceho o niečo väčší. Konkrétne narastie zruba o 15 až 20 cm. Na výber budú dve dĺžky, ale aj mnoho ďalších prevedení. Samotný Transporter môže byť buď zaplechovaný, polovične zaplechovaný, alebo osobný s plným presklením a až 9 miestami. Caravelle tiež príde s dvomi rázvormi, aby som nezabudol, Transporter bude mať aj valníkovú nadstavbu.

Interiér modelu bude veľmi podobný bratovi z fabriky, ale prinesie samostatný volant s vlastným logom. To sú vnútri najväčšie rozdiely. Sú omnoho menšie ako tie zvonka.

A úplne bez rozdielu budú pohonné sústavy modelu. Treba sa ale zastaviť pri tom, že základná dodávková verzia so zvýšenou nosnosťou odvezie až 1,3 tony nákladu a maximum, ktoré Transporter môže potiahnuť je až 2,8 tony, čo predstavuje nárast o 300 kg oproti predchádzajúcej verzii T6.1.

T7 Transporter/T7 Caravelle

O pohon T7 Transporteru a T7 Caravelle sa bude starať, v drvivej väčšine, dvojlitrové TDI. V základnom prevedení s výkonom 81 kW (110 k) bude poháňať prednú nápravu cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Šesťstupňová manuálna prevodovka bude štandardom aj pre výkonnejšie prevedenie dosahujúce 110 kW (150 k). Tomu ale môžete priplatiť 8-stupňový hydrodynamický menič a nechať si prevody skákať automaticky. Na samotné zvolenie režimu prevodovky pritom používate páčku na pravej strane pod volantom, podobne ako to majú Mercedesy. Alebo elektrické Volkswageny.

Vrcholnou naftovou možnosťou bude stále dvojliter dosahujúci 125 kW (170 k) spojený výhradne s hydrodynamickým meničom s ôsmimi stupňami. Pre najvýkonnejší motor môžete ale zvoliť aj pohon všetkých 4 kolies.

Ešte viac výkonu, s možnosťou spaľovacieho agregátu, bude mať plug-in hybrid. Bude pozostávať z 2,5-litrového spaľovacieho motora, z elektromotora, prevodovky eCVT, ale aj z malej batérie. Celkový výkon má byť 170 kW (231 k) a plug-in hybrid má poháňať výlučne prednú nápravu.

Volkswagen T7 Transporter a T7 Caravelle získajú časom aj elektrické verzie. Možno nebudú všetky dostupné pre oba modely, ale na výber bude elektrická verzia s výkonom 100 kW (136 k), 160 kW (218 k), ale aj s vrchol s 210 kW (286 k). Všetky elektrické motory budú čerpať z batérie s čistou kapacitou 64 kWh. Aké budú dojazdy zatiaľ známe nie je a rovnako nie je známe ani cenové rozpätie, s ktorým budú modely začínať.

Známe ale rozhodne je, že sa T7 Transporter a T7 Caravelle predvedú moderný prístup k dodávkam a ku vanom. Musia, lebo konkurencia je neúprosná a tlačí modernizované, či inak vylepšené modely každú chvíľu.