Možeme sa radovať, že Subaru nezanevrelo na najcharizmatickejšie kupé vo svojej ponuke a predstavilo novú generáciu modelu BRZ. Je stále malým kupé a stále má pohon zadnej nápravy a samosvorný diferenciál. Potiaľto dobré.
A dobré pokračuje. Pod kapotou má 2,4-litrový atmosférický motor s výkonom 169 kW (230 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Motor je klasický, pre Subaru, s protibežnými piestami. Štandardne má manuálnu prevodovku so šiestimi prevodovými stupňami, ale môže mať automat s rovnakým počtom stupňov.
Malé kupé má naďalej usporiadanie 2+2. Aj to je vlastne fajn. Aj napriek tomu sa podarilo automobilke zväčšiť tuhosť karosérie o polovicu. A prekvapivo ostala podobná hmotnosť, v porovnaní s predchodcom. Veď pribudlo len 8 kilogramov. Automobilke sa podarilo posunúť ťažisko nižšie. Na dobré ovládanie BRZ prináša MacPherson zavesenie vpredu a vzadu má dvojitý lichobežníkový úchyt každého kolesa. Takže toto sa veľmi nezmenilo.
Štandardom nebude len výkon, ale aj bezpečnosť. Každé BRZ bude mať systém EyeSight. Vlastne štandardom bude tento systém len pre autá s automatickou prevodovkou, lebo tie sú s ním kompatibilné. Manuálne BRZ nebude mať dokonca ani systém automatického núdzového brzdenia.
Otázkou ostáva, či automobilka siahne po výkonnejšom motore pre verziu STI. No a najväčší problém auta? Nedostane sa do Európy. Každý asi vie prečo. Emisie, pokuty, teror. Okrem tohto, že ho u nás nekúpite je vlastne dokonalé. A o dizajne hovoriť nejdeme, ten je subjektívna záležitosť. Ale už všetkých prešlo frfľanie na Supru?