Naprieč automobilkami je všeobecný trend elektrifikácie, alebo minimálne hybridizácie vo všetkých segmentoch, od mestských vozidiel, cez SUV, dokonca kamióny, až po športové a závodné vozidlá. V Peugeote nezaháľajú a odhalili koncept, ktorý má ukázať, kam sa technologicky prepracovali.
V uplynulých rokoch sme boli svedkami úspechov na poli motoršportu práve s vozidlami vychádzajúcimi zo sériovej produkcie. Modely GT a GTi sú už stálicou na našich cestách, teraz ohlásili posun ešte o niečo vyššie. Hybridné technológie sa posúvajú dopredu míľovými krokmi, do štúdie vychádzajúcej z aktuálneho atraktívneho fastbacku 508 skombinovali tri motory. Benzínový PureTech 200, elektromotor s výkonom 80 kW (110 koní) vpredu a elektromotor s výkonom 147 kW (200 koní) vzadu. Elektromotor na každej náprave zvolili práve kvôli pohonu všetkých štyroch kolies. Spoluprácou dosiahli hodnotu 295 kW (400 koní) a 500 Nm točivého momentu, čo znamená akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, maximálnu dosiahnuteľnú rýchlosť na úrovni 250 km/h, pričom čisto na elektrický mód sa dokáže dostať až na 190 km/h, čo je výkon viac ako len slušný. Takéto výkony si žiadajú aj iné, než len motorické vylepšenia. Brzdová sústava je optimálne vylepšená, dierované kotúče sú samozrejmosťou, rovnako aj pruženie a tlmenie na zníženom podvozku a 20“ disky z ľahkých zliatin, pre ktoré vyvinuli optimálne obutie v Michelin.
Elektrická technológia je vo verzií Plug-In, dojazd na primárne bezemisný režim je 50 km a nabíjať môžete zo zásuvky. Dizajnovo, ako sme si u Peugeot zvykli, výrazne uleteli. Ostré a agresívne tvary vyhnali až do inej dimenzie, predná mriežka ohraničená krídelkami a spojlermi budí dojem súboru nožov. Kolesá v ónyxovo-šedej farbe sú dokonalou dizajnovou bodkou, aj keď karbónové detaily už sú trošku naviac. Interiér nezostal nepovšimnutý, dostal závodnícky upgrade, i-Cockpit vylepšili a optimalizovali pre zefektívnenie športového pocitu z jazdy. Použitá kombinácia materiálov a šedých odtieňov budí dojem všade prítomného kovu a surovosti. V kontraste s týmto pocitom je ale masívne tapacírovanie Alcantarou, výrazne prešívanou. Displej infotainmentu má uhlopriečku 10 palcov a rozlíšenie v HD, virtuálny kokpit je o niečo väčší, 12,3 palca ponúka dostatočný priestor pre sprostredkovanie všetkých potrebných informácií.
Minimálne emisie, maximálny športový výkon, už nám chýba len kontakt s nadchádzajúcou líniou od automobilky Peugeot. Ten môžete zažiť na blížiacom sa autosalóne v Ženeve, kde táto štúdia nebude chýbať.