Smart #1 je nový čínsko-nemecký crossover

Automobilka Smart kedysi začína vyrábať malé mestské autá, ktoré bolo, teoreticky, možné parkovať v pozdĺžnych parkoviskách priečne a vôbec netrčali do cesty. Teraz však mieri trochu vyššie a prináša nový model pomenovaný Smart #1. A bude plný elektrický.

Dizajn nového modelu je veľmi podobný tomu, čo automobilka predstavila ako koncept Smart Concept #1 minulý rok. Podobný je nielen exteriér, ale aj interiér, kde sa Smart prezentuje ako automobilka budúcnosti a prináša naozaj nové technológie.

Z toho, čo by mohlo byť zaujímavé, je napríklad užívateľské rozhranie v 3D, ktoré využíva umelú inteligenciu a dá sa ovládať pomocou hlasových povelov. Je celkom zaujímavé sledovať toto príbuzenstvo s MBUX v Mercedesoch. Nový model bude mať v strede prístrojovej dosky veľký 12,8-palcový dotykový displej a vodič má pred sebou ďalší displej s uhlopriečkou 9,2 palca.

Ďalšou zaujímavosťou je, že tento model bude mať bezrámové dvere, výsuvné kľučky a možnosť panoramatickej strechy. Kompaktný crossover bude stále patriť do segmentu B. Takéto tvrdenie podporuje aj dĺžka 4,27 m, šírka 1,82 m a výška 1,64 m. Veľmi dobre je na tom z pohľadu rázvoru, ktorý má až 2,75 m a tým pádom poskytuje zadným pasažierom naozaj veľa miesta na nohy. Hmotnosť určite nie je nízka, lebo Smart #1 je elektromobil. Základ váži 1,8 tony.

Naozaj ťažký Smart #1 bude mať výkon 200 kW (272 k) a elektrický motor bude využívať batériu s kapacitou 66 kWh. Tá je vytvorená na báze niklu, kobaltu a horčíka. Krútiaci moment je nemenej zaujímavých 343 Nm a elektromotor poháňa zadné kolesa. Maximálna rýchlosť tohto modelu bude 180 km/h.

Automobilka zatiaľ potvrdila že z 10 na 80 % nabitia sa Smart #1 dostane za tri a pol hodiny, pri použití 22 kW nabíjačky so striedavým prúdom. Pri jednosmernom a výkone 150 kW bude toto isté trvať iba 30 minút. Smart hovorí, že #1 bude mať dojazd 420 až 440 km, podľa normy a režimu WLTP.

O tom, kedy sa nový crossover na elektrickú energiu začne predávať je zatiaľ ticho, ale jasné, že ešte predtým ako sa dostane do Európy bude na trhu v Číne. Na základe tohto je ešte stále zbytočné baviť sa o cene. Tento model bude jedným z prvých, ktoré vzniknú z nemecko-čínskej spolupráce v partnerstve Mercedesu a čínskeho Geely.