Každý si pamätá Feliciu. Väčšina ale tú, ktorá bola len akýmsi hĺbkovým faceliftom Favoritu. Pôvodne názov patril kabrioletu zo šesťdesiatych rokov. Rovnaký nápad sprevádza aj úplne novú generáciu, znova s látkovou skladacou strechou.
Novinka sa má objaviť už na jesennom autosalóne vo Frankfurte a priamo vo svojej sériovej verzii. Očividná je inšpirácia Rapidom, zrejmá najmä na koncoch auta. Čo je od Rapidu naozaj odlišné je počet dverí. Dvojdverová karoséria je presne tým, čo sa na kabriolet hodí najlepšie. Prekvapením je použitie základu Rapidu, najmä kvôli tomu, že model ešte nevyužíva modulárnu platformu MQB. Dizajnovo však najviac zodpovedá tomu, čo má Felicia predstavovať. Rázvor je pre kabriolet skrátený a auto vďaka nemu vyzerá kompaktnejšie.
Menšie auto neznamená nižšiu hmotnosť. Výstuhy a aj samotný mechanizmus elektricky sklápanej strechy pár kíl určite pridali. Látková strecha sa zloží a rozloží v priebehu 21 sekúnd. A nebude kvôli nej nutné ani zastavovať, úkon sa dá realizovať až do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu.
Otvorený model, prvý po viac ako 50 rokoch, by mal mať na začiatok dva motory. Prekvapivo ani jeden z nich nebude naftový. Základom by mal byť litrový trojvalec naladený na hodnotu 88 kW (120 k). Spojenie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou nebude povinné, lebo v ponuke bude aj sedemstupňový dvojspojkový automat. Väčším prekvapením bude druhý agregát. Výkonnejšia verzia prevezme ústrojenstvo z ostatného Seatu Ibiza Cupra. Štvorvalec s objemom 1,8 litra produkujúci 141 kW (192 k) sa bude kombinovať výhradne s manuálom. Predný pohon bude tiež štandardom a so štvorkolkou sa vôbec neráta.
Škoda uvedie aj nový prvok Simply Clever. Bude ním kompresor v kufri, ktorým bude možné okrem pneumatík nafúkať aj nafukovačku. Vzhľadom na letné zameranie auta je práve tento prvok opodstatnený.
Auto oznámené práve dnes (1.4.) by sa malo do predaja dostať 30.2. budúci rok.