Kompaktné SUV od Seatu, teda Ateca, sa dočkalo faceliftu. Zmeny vizáže sú skôr kozmetické, zásadnejšou novinkou je ale najmä nový motor pod kapotou.
Ak začneme vzhľadom, tak faceliftovaná Ateca sa od tej predošlej odlišuje úplne minimálne. Avšak v štandarde má LED svetlomety vpredu aj vzadu a logo Ateca vzadu na piatych dverách je teraz tvorené elegantným písaným fontom pod značkou. Dôležitou informáciou je ale uvedenie novej úrovne výbavy Xperience s hojným strieborným oplastovaním vpredu aj na bokoch. Táto verzia je najviac outdoorovo a terénne zameranou, aj keď slovo terénne treba brať s rezervou. Xperience doplní existujúce výbavy Style a FR. Seat ponúka pre Atecu až 14 diskov kolies s rozmermi od 16″ do 19″ a 10 farieb karosérie, takže si vyberie skutočne každý.
Skvelou správou je, že Ateca má po facelifte nový infotainment systém, ktorý nahrádza zastaralú verziu. Displej môže mať 8,25″ alebo 9,2″. Digitálny prístrojový štít má 10,25″. Zaujímavosťou je vyhrievané sklo s vrstvou „Climacoat“, ktorá umožní jeho rýchlejšie vyhriatie. Základným motorom pre Atecu je 1.0 litrový benzín s 81kW/110 koňmi, ktorý sa výhradne kombinuje s manuálom a predným náhonom. Verzia s objemom 1.5 litra so 110kW/150 koňmi má už aj možnosť automatu DSG. Vrcholom je 140kW/190 koní posielaných na všetky štyri kolesá cez DSG. Dôležitou správou ale je, že 1,6 litrové TDI už v ponuke nebdue a na jeho miesto nastupuje dvojliter, ktorý má v základe 85kW/115 koní a manuál alebo 110kW/150 koní a na výber z oboch druhov prevodovky.
Vzhľadom k tomu, že Ateca sa bude vyrábať v českej fabrike v Kvasinách, majú slovenskí zákazníci výhodu v tom, že k nim nebude mať dlhú cestu.