Konkurentka BMW M4 z Japonska nás provokuje už od prvého dňa, keď pricestovala na Slovensko. Jej výrazná farba nám padla do oka ešte keď bola naložená na kamióne a čakala až spraví prvé metre na našich slovenských cestách. Autogrip vtedy ako prvý uverejnil fotografie tejto exotickej krásky. Od toho momentu prebiehalo dlhé a intenzívne flirtovanie a niekoľko pokusov o rande. V januári sa jej na naše studené a mokré cesty ešte veľmi nechcelo a radšej čakala v teple v luxusnej spoločnosti svojich súrodencov.
Našťastie sa počasie umúdrilo, začalo svietiť slniečko, a naša provokatérka dostala odvahu vystrčiť kolesá zo showroomu. Využili sme tú možnosť a išli sme prevetrať stádo, ktoré jej osadili pod kapotu. A hneď tu si zaslúži prvú veľkú pochvalu a naše uznanie. Od Lexusu ako priekopníka na hybridy by sa v tejto dobe očakával pod kapotou výkonný hybrid. To je ostatne teraz trendom pri superšportoch. Namiesto toho má poriadny päťlitrový agregát V8 s výkonom 351 kW (477 k). Žiadny hybrid alebo kompresor, ale poctivý atmosferický osemvalec. Prijatie pozvánky na toto rande preto prináša veľké vzrušenie.
Japonka púta pozornosť už z veľkej diaľky. Všade kam príde zaujme svojím vzhľadom pozornosť okolia. Okrem výraznej farby má veľmi zaujímavý a originálny dizajn. V reále pôsobí výrazne mohutnejšie ako sa zdá z fotografií. Ako každá Japonka, aj táto má výrazne a sexi šikmé oči. Originálne sú oči na denné svietenie, ktoré slúžia zároveň aj ako smerovky. Pri odbočovaní tak pekne žmurkajú. Predná maska vyzerá zložito, ale ako celok pôsobí veľmi pekne. Ale veď prečo by Japonci robili niečo jednoducho, keď to vedia spraviť aj komplikovane. Zboku sú výrazné línie rozšírených blatníkov. Karoséria kupé pôsobí agresívnejšie ako pri nemeckej konkurencii. Zaujímavo by mohol vyzerať v tejto úprave aj sedan, ktorý, žiaľ, nie je v ponuke. Vzadu sú tiež komplikované šikmé koncové svetlá. Zaujímavo ale pôsobia šikmo nad sebou umiestnené štyri koncovky výfuku s ktorými prišiel už prvý výkonný model značky IS-F.
Interiér ponúka zaujímavý a funkčný dizajn, ktorý sa výrazne líši od Európskej konkurencie. Použité materiály sú kvalitné a k dokonalosti doladené všetky detaily. Pre niekoho sa môže zdať palubná doska preplnená tlačidlami. Napriek tomu je všetko prehľadné a presne po ruke. Pred vodičom priťahuje zrak veľký otáčkomer s číselným ukazovateľom rýchlosti. Pre klasický, ale malý ručičkový tachometer sa našlo miesto v pravom dolnom rohu. Ľavú stranu dizajnéri vyhradili informačnému displeju poskytujúcemu všetky potrebné informácie palubného počítača a infotainmentu. Stredovému tunelu vládne klasická páka automatickej prevodovky, dotykový touch pad a ovládanie režimov nastavenia Eco, Normal, Sport S a Sport S+. O špičkové ozvučenie sa stará audio Mark Levinson so 17-timi reproduktormi. Na dnešnom rande ale dostal pred kvalitnou audio sústavou prednosť zvuk atmosférickej V8.
Počas krátkej testovacej jazdy sedíme v kvalitných a pohodlných sedadlách s výborným bočným držaním. Ručne vyrábaný osemvalcový motor ma úžasný zvuk. Prejavovať sa ale začne viac až pri voľbe režimu Sport S alebo Sport S+. Pri týchto jazdných nastaveniach treba vyberať len kvalitné cesty, lebo podvozok výrazne stvrdne a na menej kvalitnej okresne je cítiť všetky nerovnosti. V režime Eco alebo Normal môže byť RC-F bez problémov použité na každodenné jazdenie aj po našich cestách. Jazda je pohodlnejšia, osemstupňová prevodovka však reaguje pomalšie ako pri športových režimoch.
Aj krátka jazda na Lexuse RC-F dokáže zdvihnúť adrenalín. Správanie ladí podľa zvoleného režimu a zvnútra pôsobí ľahšie ovládateľné ako sa môže zdať pri pohľade na masívny zovňajšok. Celkové spracovanie je ale na vysokej úrovni. Ponúka množstvo zaujímavých funkcií a detailov, ktoré niektorí vodiči ani neodkážu vyskúšať. Výkonný atmosferický V8 motor má krásny zvuk a auto pôsobí ako celok veľmi kvalitne. Všade kam sme prišli sa okolo našej krásky zoskupili veľké zástupy ľudí. Všetci si ju fotili ako japonskí turisti európske pamiatky, či čokoľvek iné. Tento obdiv si objektívne zaslúži. Rýchle rande zanechalo hlboký dojem a neostáva nám iné len čakať na ďalšiu etapu. Z našej strany to bolo len také krátke jarné flirtovanie. Z jej strany sa to javí inak. Teraz čaká na svojho vyvoleného princa v priestoroch s PPC Team plus s.r.o. v Bratislave.
Text: O.P.
Martin Cyprian Photography Gallery
Lexus RC-F
Motor | V8 |
Objem | 4969 cm3 |
Výkon | 351 kW (477 k) pri 6400 ot/min |
Krútiaci moment | 530 Nm pri 4800-5600 ot/min |
Prevodovka | Automat 8 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4705 mm |
Šírka | 1845 mm |
Výška | 1390 mm |
Rázvor osí kolies | 2730 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1765/2250 kg |
Batožinový priestor | 366 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchosť | 270 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,5 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 16,1/7,8/10,8 |
Emisie g CO2/km | 251 |