Ford sa rok viezol na úspechu Transitu Custom. To však príliš nesedelo tým, ktorí chceli väčšiu dodávku. Veľký Transit nechal na seba čakať a tak logicky niektorí zákazníci museli siahnuť po konkurenčných vozidlách.
Tí, čo sa rozhodli počkať majú šťastie, nový model je super. Do ponuky sa oficiálne dostáva veľký Transit, bez akýchkoľvek dodatočných označení a tiež menší Transit Connect pripravený konkurovať napríklad Volksagenu Caddy, prípadne Caddy Maxi.
V rámci prezentácie všetci absolvovali približne 50 kilometrov po cestách cez vinársku oblasť Slovenska.
Ford Transit
Na prvú časť, respektíve prvú časť cesty sme dostali kľúče od veľkého Transitu L2H2 a následne L3H3. Bez ohľadu na veľkosť je Transit ľahký na ovládanie, dokáže sa s ním rýchlo stotožniť aj niekto, kto nie je zvyknutý na dodávky. Sedí sa trochu nižšie ako v konkurenčnom Mercedese Sprinter, čo znamená familiárnejšiu pozíciu za volantom pre väčšinu šoférov. Rozdiel medzi dvoma kusmi, ktoré sme šoférovali bol okrem veľkosti aj v motore. A hneď treba povedať, že ak je možnosť, treba siahnuť rovno po najsilnejšom agregáte. Jazda s ním bola jednoduchšia aj z pohľadu predbiehania.
Ford Transit Custom Sport
To, čo má v ponuke Ford nemá žiaden iný výrobca. Verzia Sport sa od tradičného Customu odlišuje kompletným lakovaním, v našom prípade modrou metalízou. Na pomyselnom športovom duchu mu pridávajú aj sivé pásy ako na Dodge Viper GTS prvej generácie. Osemnásťpalcové disky, nadstavce nárazníkov a prahov dodávajú ešte viac agresívneho vzhľadu. Vnútro podobne rieši športový vzhľad najmä polokoženými sedadlami a nadštandardnou výbavou. Jediné, čo nám nesedelo bol drsný prejav motora. Ale na druhú stranu, športové verzie nemajú byť príliš odhlučnené.
Ford Grand Tourneo Connect
Volkswagen Caddy Maxi by si mal na toto auto dávať pozor. Je veľké, veď dĺžka je približne 4,8 metra. Lenže sa ovláda naozaj ako osobné auto. Podvozok dostal príjemné nastavenie, ktoré ale dokáže podržať. Šli sme na verzii, ktorá mala vo výbave aj panoramatické presklené strešné okno. Nedalo sa síce otvárať, ale zase ponúklo viac svetla všetkým siedmim pasažierom. Znova jedinou výčitkou bude motor. Na bežné jazdenie 1,6 TDCI s 70 kW (95 k) stačí, ale na svižnejšiu cestu s celou mnohopočetnou rodinou by sa asi pýtal dvojliter s 120 kW (163 k), čo by úplne vypálilo rybník všetkým kadynám s pohonom prednej nápravy.
Zvyšné fotky z akcie: