Ford tento rok zorganizoval akciu s názvom Ford AWD Experience. Cieľom bolo predviesť ako sa vozidlá s pohonom všetkých kolies správajú v bežnej premávke a za úplne bežných podmienok. Začiatok marca zase mohol znamenať aj sneh, ale to sa nestalo a najhorší terén, čo sa počas presunov vyskytol bola mokrá cesta. Presnejšie mokrá a rozbitá cesta v Hodruši-Hámroch, kde vyrábajú príbory.
Etapa 1: Ford Zlaté Piesky BA – OMV Tekovské Nemce
Autá sme si nevolili, rovnako ako sme si nevolili spolujazdcov. A ani jedno mi neprekážalo. Prvé auto na prvý úsek cesty bol Focus RS. Sen mnohých nadšencov modrého oválu mal ukázať svoje schopnosti na 60 kilometroch diaľnice. Teda veľa toho nepredviedol, lebo nebolo kde. Takže som zvolil jazdu na spotrebu. Finále s priemerom 9,1 vôbec nie je na zahodenie. Potom šla každým jazdcom spotreba len hore.
Etapa 2: OMV Tekovské Nemce – Salamandra rezort
Na druhú časť cesty sme s Petrom presadli do nového Fordu Edge. Brutálna oranžová farba mu sedí, ale už nie je v ponuke. Našťastie má Edge celkom slušnú paletu farieb. Oproti Focusu RS prišla zmena ku výraznému komfortu. A to je na diaľniciach lepšou voľbou, nie? Cesta ku lanovke preverila aspoň komfort podvozku a nastavenie je fakt pohodlné.
Etapa 3: Salamandra rezort – Vígľašský zámok
Presadnutie, už ďalšie pre nás znamenalo inovovanú Kugu. Okruh Banskou Štiavnicou bez zastavovania bol na programe najmä kvôli dlažobným kockám. Kuga s nimi žiaden problém nemala. Ale zhodli sme sa, že na Focuse RS by to asi bolo utrpenie. Príjazd k samotnému zámku už nepredstavoval žiaden problém. Na zámku znova zmena auta, tentoraz tmavočervený Edge a fotenie v okolí. Vybrali sme letisko v Očovej a priľahlé cesty. Pri otáčaní prvýkrát zaúradoval pohon všetkých kolies, na troche blata.
Etapa 4: Víglašský zámok – Beladice
Dva Edge už som absolvoval, chýbal mi posledný. Výbava Titanium sa od ostatných líši nárazníkmi a menšími kolesami. To tiež znamená ešte väčší komfort. Presne to chcete na rýchlostných komunikáciách. Stabilita auta sa nezhoršovala ani pri miernom prekračovaní rýchlosti v zákrutách R-jednotky za Zvolenom. Beladice kaštieľ, obed, presadanie. Veci prehadzujem poslednýkrát pred Bratislavou.
Etapa 5: Beladice – Ford Zlaté Piesky BA
Na úplne posledný kus cesty bol naplánovaný Ford S-Max. Výkonnejšia verzia dvojlitra s 132 kW (180 k) a automatickou prevodovkou je na dlhé trasy ako stvorená. Lenže čo napíšete o poslednom úseku? Diaľnica, rovná, nezáživná… Keď som bol ako spolujazdec, mal som čo robiť, aby som najedený nezaspal. Isté oživenie priniesol modrý Focus druhej generácie, ktorý mal celkom nekonzistentý štýl cestovania, raz rýchlo, raz pomaly. Na pohľad vyzeral ako ST, ale niečo mi na tom nesedelo. Nárazníky také boli, výfuky tiež. Ale pohľad na absenciu troch ukazovateľov v strede prístrojovej dosky hovoril jasnou rečou, že to bol domáci tuning, veď už len ostrá modrá farba nesedela.
Podrobnejšie rozoberanie áut očakávajte v najbližších dňoch. Na akcii sa samozrejme objavil aj Ranger, ale ten sme testovali pár týždňov dozadu, tak bolo zbytočné do neho sadať, najmä na diaľnici.