Počas víkendu, keď sme boli pozrieť pohár cestovných áut WTCR, sa pomedzi kvalifikáciu a hlavné preteky konali aj preteky kamiónov. Bolo zaujímavé sledovať tieto obrovské monštrá s neskutočným výkonom, hlavne v súbojoch, ktoré jazdci zvádzali počas každého kola. Lietali plasty, pálili sa gumy o ohnuté časti karosérie a v cieli by ste predný nárazník u viacerých jazdcov hľadali márne. Prejazdy zákrut vyzerajú veľmi stabilne a rýchlosť takéhoto kolosu musí byť dokonca obmedzená na 160 km/h. Bez neho by sme ich sledovali lietať po okruhu v rýchlostiach 2-násobne vyšších, úplne bez problémov, a to už by bol riadny masaker.
Kamióny jazdia na 4 ostré preteky. V prvom dominoval ťahač značky MAN. Antonio Albacetez tímu Truck Sport Lutz Bernau vyhral však len s náskokom jednej sekundy. V ďalšej etape už sa začínali súboje stupňovať a víťaz prvého závodu Albacete sa prepadol na šieste miesto. Víťaz Shane Brereton však zvíťazil, s ešte o pol sekundy, menším náskokom. V treťom preteku sa už na čele neobjavili kamióny značky MAN a víťaz, opäť tesne o pol sekundy pred druhým pretekárom, jazdil s ťahačom Iveco. Jochen Hahn bol prenasledovaný Čechom Adamom Lackom, ktorý patrí v pohári ťahačov medzi popredných jazdcov. V poslednom, štvrtom ostrom štarte sa poradie na prvých troch priečkach opäť kompletne vymenilo a víťazom sa stal Norbert Kiss jazdiaci s vozom Mercedes-Benz Actros za nemecký tím Tankpool 24 Racing. Slovakiaring dal zabrať nielen pretekárom, ale aj technike a zo získaných bodov sa tešilo viacero tímov. Ukázalo sa, že náš okruh je pripravený na takéto veľké podujatia a keby podmienky na organizovanie Formuly 1 neboli tak náročné, kľudne by sa mohla konať aj u nás. Z Európy sa však pomaly vytráca, tak tej sa u nás pravdepodobne už nedočkáme. Myšlienka je to však pekná a máme svetu čo ponúknuť.