Renault vylepšil Talismanu všetko, čo sme kritizovali

Tešíme sa na novú verziu Talismanu. Renault spravil facelift sedanu strednej triedy a posunul ho správnym smerom. Motory už nebolo nutné riešiť, tie prišli nové už skôr, najmä kvôli prechodu na nové emisné normy a merania spotrieb.

Po testovaní kamuflovaných prototypov prichádza sériová verzia. A má maticové predné LED svetlá. Dobre, trochu sa zmenil aj nárazník, ale v noci oceníte viac tie svetlá s modernejšou technológiou. Maticové svetlá však nebudú štandardne, nižšie stupne výbav budú mať klasické statické Full LED svetlá. Ale zase, LEDky budú vždy. Zadné svetlá boli tiež prepracované a majú zakomponovanú chrómovú líniu smerujúcu k znaku automobilky. Pár zmien je vidno aj na zadnom nárazníku.

Veľké zmeny nastali v interiéri. Stredová konzola je prispôsobená na spôsob invovaného Espace. Nový displej má systém EasyLink a nový je aj panel klimatizácie. Je samostatný a vyzerá ešte lepšie ako doteraz. Vylepšenie sa dotklo aj nepriameho osvetlenia LEDkami. Okrem línie na prístrojovej doske bude mať Talisman aj línie na stredovom tuneli a tiež podsvietené držiaky nápojov. Ďalšou novinkou bude použitie nového displeja pred vodičom. Bude kompletne grafický vrátane zobrazenia paliva a teploty.

Renault použil aj nový systém odomykania. Funguje na princípe priblíženia a už ho má Megane a Clio, dokonca aj Espace po facelifte.

Motory ostanú také ako doteraz po ostatných zmenách. Niektoré nemusia byť dostupné celoplošne. U nás je 1,8-litrový motor TCe 225, ktorý má 165 kW (225 k), ktorá je jediným benzínovým v aktuálnej ponuke. Okrem neho ponuka obsahuje verzie dvojlitrového naftového motora. Ale základom ponuky je 1,7 Blue dCi s výkonom 110 kW (150 k). Nad ním je už dvojliter s 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k). Niektoré trhy však budú mať aj 1,3 TCe s výkonom 118 kW (160 k) a menší Blue dCi s 88 kW (120 k).

Kým benzínový motor používa sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku, dvojlitrový naftový agregát má o stupeň menej, ale zvyšok ostáva rovnaký. Motor 1,7 Blue dCi bude jediným, ktorý môže mať manuálnu prevodovku so šiestimi stupňami.

A ešte jedna dôležitá vec, adaptívny tempomat bude schopný auto úplne zastaviť. Zdá sa to ako blbosť, ale nie je, je to krok správnou cestou. Vlastne Talisman ponúkne druhý stupeň autonómnej jazdy.