Renault športové autá vie. A vie aj tie menej športové, teda odľahčene športové vhodné na každý deň. Tým nedáva názov RS, ale GT. Už sme skúsili Mégane GT, Clio GT, ale aj Lagunu GT. Všetky boli výborné. Preto sa aj na Twingo kladú veľké očakávania.
Pri Twingu nebola otázka športovej verzie postavená, či vôbec príde, ale kedy príde. A je tu. Oranžový sršeň s novými otvormi na prívod vzduchu a novým výkonom 0,9-litrového turbom dopovaného trojvalca. Spomínali sme, že motor je vzadu? A poháňaná zadná náprava? Nie, teraz nie, ale v teste to určite bolo.
Prekopaný motor už nemá 66 kW (90 k), ale celých 80 kW (109 k). Krútiaci moment vyskočil na 170 Nm. Oživenie prináša aj nová manuálna prevodovka. Takže ešte raz. Toto je malé auto s motorom vzadu, pohonom zadnej nápravy a manuálom. Znie to príliš dobre. A vraj má aj lepšie zavesenie, prekopané riadenie a ležérnejšie kalibrované ESP, ktoré práve pri teste zasahovalo príliš skoro.
Twingo GT stojí na sedemnásťpalcových zliatinových diskoch a ako špeciálnu farbu bude mať tú na fotkách, Piment. Oranžové bude aj vnútri prešívanie a športový nádych interiéru dodajú hliníkové pedále, kovová hlavica radiacej páky a nástupné lišty prahov s nápisom RenaultSport.
Síce to ešte nie je úplne nástupca výborného Twinga RS, ale na mokrom povrchu s ním bude zábava. Áno Renault, toto je dobrá cesta!