Renault Symbioz

Renault Symbioz je príjemné rodinné auto

Renault Symbioz som si už vyskúšal vo Valencii. Odvtedy sa už dostal aj na Slovensko a je v ponuke. A máte možnosť si ho objednať. Prečo by ste to mali spraviť? No preto, že je za schopnú sumu veľmi schopným autom. Renault Symboiz je u nás v cenníkoch od 25 900 € s výbavou Evolution. Ale chcete vyšší stupeň.

Predstavene prebehlo v Stupave v príjemnom prostredí Arkády Hof. Ak toto miesto ešte nenavštívili, alebo o ňom neviete, tak si pozrite, kde sa reštaurujú veterány a hneď vám bude jasné. Po krátkej prezentácii sa delíme do tímov. Ja sadám do auta s Romanom z Techbox.sk a máme úlohu jasnú.

Dostali sme mapu, podľa ktorej máme prejsť približne 120 km a máme dosiahnuť čo najlepšie eko hodnotenie vozidla. Podvedome si to spájam so spotrebou a vyberám výbavu Techno s menšími 18-palcovými diskami s užšími pneumatikami. Výsledná spotreba je síce výborná, ale s tým ako auto hodnotí eko jazdu nemá zďaleka nič spoločné.

Renault Symbioz s výbavou Techno prináša už dostatočný arzenál prvkov, medzi ktorými je aj Open R link s navigačným systémom a Google službami. Práve navigácia od Googlu je výhodná, lebo pracuje ako na mobilnom telefóne, ale naviac ju viete presunúť aj na displej pred vodičom. Displej pred vodičom má zase zaujímavú tému, ktorá je podobná napríklad modelu Renault Scenic, ale dáva ešte trochu zaujímavejšie náhľady.

Renault Symbioz

Jediné, čo ma trochu mrzí je, že Renault nechal v modernom modeli Symbioz iba jednozónovú automatickú klimatizáciu. Inak mi všetko sadlo presne ako malo. Veď toto auto má aj režim asistentov prepínateľný vľavo pod volantom. V ňom si dokážete vypnúť napríklad udržiavanie v pruhoch, alebo hlásenie o prekročení povolenej rýchlosti o pár kilometrov za hodinu.

Vyrážame, naša cesta vedie zo Stupavy na kopec Pezinská baba, odtiaľ cez Ivanku pri Dunaji na nový obchvat Bratislavy a naspäť do Stupavy. Tento okruh dokáže predviesť, čoho je auto schopné a s akou spotrebou sa s ním dá jazdiť. Je na ňom všetko, od rýchlostných komunikácií, cez kopcovitý terén až po dediny a mestá. Toto všetko sa odzrkadlí lebo finálnej sumy 4,1 litra benzínu na 100 km. Ale po diaľnici som šiel do 110 km/h. Dobre, maximálne 120 km/h.

Renault Symbioz na 18-palcových zliatinových diskoch predvádza viac komfortu ako na 19-palcových, ale ani tie nie sú nekomfortné. V podstate sa Renault Symbioz môže uchádzať o pozíciu rodinného auta s dostatočnou veľkosťou. Veď základný objem batožinového priestoru je 460 litrov pri sedadlách posunutých úplne dozadu. Ak ich posuniete úplne dopredu, máte až 624 litrov. Lenže väčšinou budete mať sedadlá vzadu, aby mali pasažieri na zadných sedadlách čo najviac priestoru.

Fun fact: posuvné zadné sedadlá mala aj prvá generácia Renault Twingo už v roku 1992.

Renault Symbioz je poctivým autom so spaľovacím motorom a s Romanom sme skonštatovali, že je aj veľmi dobre spravený a pôsobí vynikajúco z pohľadu kvality. Automobilka sa naozaj snaží, aby autá vyžarovali takéto charakteristiky.

Nemenej zaujímavý aj pohon, ktorý kombinuje spaľovací agregát, pridáva k nemu elektrický motor, ale aj štarér generátor a všetko manažuje cez multimódovú automatickú prevodovku. Toto všetko hrá v jednom celku veľmi decentným dojmom z pohľadu hladkosti chodu.

Renault Symbioz

Renaultu sa podarilo doladiť radenie k dokonalosti a už nepredvádza ani jedno trhnutie, všetko funguje perfektne a prevodovka so 4 prevodmi pre spaľovací motor a 2 pre elektrický je už vyladená. Celkovo má, vďaka zapájaniu štartér generátora, až 14 režimov. Prevodovka sa nespolieha na žiadne spojky, vyrovnávanie otáčok majú na starosti elektrické motory.

Na konci trasy, po 120 km, sme sa dostali na hodnotenie 81 zo 100. Za nás, tých, čo boli v aute, sme určite víťazi. Ale realita bola zjavne iná, takže to až také slávne nebolo. Ale mňa určite potešila priemerná spotreba 4,1 l benzínu na 100 km.

A akú verziu Renaultu Symbioz by som si vybral ja? Kvôli tvaru diskov a výbave by som asi siahol po výbave Iconic za 32 700 €, ku ktorej by som pridal zopár príplatkových prvkov ako napríklad novú bledomodrú metalízu Mercure, prípadne by som sa pozrel aj na elektronicky zatemniteľné strešné okno SolarBay, ktoré by som chcel len kvôli technologickému pokroku.

Renault Symbioz je výrazne dobré rodinné auto, ktoré je odpoveďou na náreky všetkých spomínajúcich kombi Renault Megane Grandtour.