Každý facelift sa nesie v tom istom duchu. Lepšie parametre motorov sú dosahované pri dodržaní nových emisných noriem a pri znížení spotreby. A ešte LED diódy, tie už tiež nikde nechýbajú.
S takýmito cliché príde v Januári 2012 aj Renault Scénic a Grand Scénic v omladenej inkarnácii. Predná časť jedného z najpredávanejších MPV v Európe sa dočkala retuší nárazníka a svetiel. Spomenuté LED diódy sú na denné svietenie pripravené aj v tomto prípade.
Nové farby interiéru prichádzajú rovnako očakávane ako väčšinou aj nové dizajny diskov. Nesporným pozitívom je, že verzia Bose, čo bola nedávno ako limitovaná séria, sa stala výbavou. Kvalitný zvuk si bude teda môcť dopriať a racionálne zmýšľajúci otecko rodinky, aby prehlušil závodný zvuk naftového štvorvalca.
Renault uvádza, že pri prestavbe motorov vsadil na technológie z Formuly 1. Ako príklad uvádza systém štart-stop. Či práve toto je technológia z F1 je pochybné, ale Scénic prebral aj znovunaberanie energie pri brzdení alebo spomaľovaní.
Motory teda začínajú 1,6 litrovým dCi, common-rail dieselom. Ten má 81 kW (110 k) a vraj dosahuje s relatívne vysokým autom spotrebu 4,1 litra nafty na 100 kilometrov. Produkcia 105 gramov oxidu uhličitého na kilometer znamená, že z daných 4,1 litra paliva spraví 10,5 kilogramu CO2.
Rovnaký objem má aj verzia dCi 130. Tu názov určuje aj výkon motora. Je 96 kW (130 k). Zvýšenie výkonu znamená aj zvýšenie spotreby na 4,4 litra nafty. Benzín potrebuje k svojmu chodu motor TCe, pri ktorom Renault v správe neuvádza objem. Tipovať sa dá na 1,2 litra. Ten s výkonom 85 kW (115 k) ušetrí na spotrebe až 1,6 litra paliva pri dráhe 100 kilometrov, oproti starému motoru 1,6 16V (81 kW / 110 k).
Základná verzia na francúzskom trhu vyjde na 21 250 eur.