Renault Master je štandardný zjav na našich cestách, ale jeho najnovšia generácia vyzerá výborne. To však nie je všetko, čo ponúka. Ponúka pluralitu pohonných jednotiek a systémov, z čoho časť je na elektrickú energiu. Elektrický Renault Master má byť jedným z naj efektívnejšie podobných vozidiel na trhu celkovo. Má na to všetky predpoklady.
Veď bude mať elektrický motor s výkonom buď 96 kW (130 k), alebo 105 kW (143 k). Krútiaci moment bude v oboch prípadoch zhodných 300 Nm. Tieto verzie sa ale budú líšiť aj použitým balíkom batérií. Veď menší balík batérií bude mať kapacitu iba 40 kWh, čo vystačí na dvesto kilometrov jazdy. Renault hovorí, že spotreba výkonnejšej alternatívy s väčšou batériou s kapacitou 87 kWh má byť iba 21,1 kWh na 100 km. To by znamenalo, podľa meraní WLTP, dojazd až 460 km na nabitie.
Nabíjanie bude možné jednosmerným prúdom s výkonom až 130 kW, čo má zaručiť, že za pol hodiny môže pribudnúť až 252 km dojazdu. Striedavý prúd bude v znamení maximálnych 22 kW, ale ešte dôležitejšie je, že Renault vylepšil termálny manažment batérie a dokáže ju pripraviť na rýchlejšie nabíjanie okamžite po príchode na nabíjací stojan. Systém pritom spolupracuje aj s navigáciou založenou na mapách od Googlu a plánuje online.
Lenže toto všetko by bolo zbytočné, keby je auto vo forme tehly bez aerodynamických detailov. Renault ladil auto tisíce hodín v aerodynamických tuneloch vo fáze štandardného mierkového modelu, ale zároveň už kompletné celé auto vopchal do väčšieho leteckého aerodynamického tunela, kde doladili dizajnéri finálne detaily. Tento koncept automobilka nazvala Aerovan a Renault Master s ním dosahuje o 20% lepší koeficient odporu vzduchu ako pred odchádzajúca generácia.
Master ale ponúkne ešte niečo naviac. Renault hovorí o maximálnej nosnosti 1 625 kg a možnosti ťahať príves s hmotnosťou 2,5 tony. Lenže tu prichádza jedna zásadná informácia, údaje platia pre verziu L2H2 4T, z čoho sa dá usudzovať, že celková hmotnosť auta môže byť až 4 tony, ale u nás v legislatíve je iba 3,5 tony, čo by mohlo znamenať nosnosť iba 1 125 kilogramov.
Vozidlo bude možné využiť aj ako skladisko energie a podpory protokolov Vehicle to Load (V2L) a Vehicle to Grid (V2G). Čo to znamená? Jednoducho to, že z auta dokážete poháňať elektrické zariadenia, alebo priamo celé infraštruktúry domov.
Na trh má byť nová verzia uvedená v najbližších mesiacoch, konkrétne na jar. Bližšie ku dátumu predaja bude zverejnený aj cenník. Môžeme čakať, že elektrický Master E-Tech bude drahší ako Master so spaľovacím naftovým motorom.