Renault Espace VI už má facelift, to sa vyhrotilo fakt rýchlo

Renault predstavil svoju modernizáciu, ktorá zasiahla model Espace šiestej generácie. Ako je to možné? Veď Renault Espace som skúšal len v roku 2023 v pôvodnom prevedení. Táto šiesta generácia už má karosériu plnohodnotného SUV, ktorá prišla na trh práve v tom roku, čo som ho skúšal. Čo sa vlastne udialo? Prečo je modernizácia už po presne 2 rokoch?

Renault potrebuje auto niekam posunúť. Potrebuje ho posunúť medzi exkluzívnejšie vozidlá a preto má byť bližšie práve k Renaultu Rafale. To potvrdzuje nová predná časť s novou maskou chladiča, ktorá má 2 prevedenia. Pre výbavu Techno má sivý povrch a pre Esprit Alpine prináša čierny lakovaný povrch. Ale to nie je všetko. V základnej výbave sú adaptívne LED svetlá, ktoré môžete ale vymeniť za maticové LED svetlá. Tie majú svietiť omnoho lepšie a majú mať omnoho väčšie rozlíšenie, čo oceníte v noci, ale ocenia to aj ostatní vodiči pred vami a oproti.

Rovnaký princíp zmien zasiahol aj zadnú časť. Renault tu pripravil štýlovejšiu a výraznejšiu formu piatych dverí. Nový Renault Espace prináša štýl, ktorý už nemá tak obrovské zadné svetlá takmer s prepojením, ale buduje skôr eleganciou. Francúzska automobilka si reálne dala záležať na tom, aby vylepšený model pôsobil honosnejšie. Ku všetkému pribudne ešte aj nová sivo-modrá farba Baltic, ktorá bude doplnkom ku trom ďalším lesklým a sivej matnej vyhradenej pre výbavu Esprit Alpine.

Veľká zmena prichádza v interiéri, automobil využíva štandardných systém OpenRlink, ktorý podporuje Google asistenta s hlasovým ovládaním a rôzne ďalšie Google služby. Ale ešte dôležitejšie je, že na streche sa dejú veci. Strecha môže byť presklená a má rozmer 1,7 metra krát 1,13 metra, čo je skoro 2 m².

Renault Espace 2025

Patrí medzi najväčšie presklené strechy, ktoré vôbec v automobilovom svete sú a je rozhodne najväčšou presklenou strechou, ktorú má vlastne automobilka Renault. Táto strecha je SolarBay, ktorú som si mohol vyskúšať napríklad na Renault Scenic. Zatmavovať sa bude cez tekuté kryštály, ktoré menia svoju orientáciu a majú niekoľko segmentov, až 9. Všetko dokážete ovládať aj hlasovými povelmi, alebo klasickým kolískovým prepínačom na ovládacom paneli na streche.

Ďalšou dôležitou vecou, ktorú Renault Espace predvádza je sledovanie vodiča kamerou a stĺpiku. Na základe tohto sledovania a profilov viete mať samostatné nastavenie pre niekoľkých užívateľov a zároveň títo užívatelia budú mať všetko pripravené pre seba hneď po naštartovaní.

Na pohon tohto auta používa Renault klasický systém  E-Tech 200, známy napríklad z modelu Austral. Kombinuje 1,2-litrový trojvalec s výkonom 96 kW (130 k) s elektrickým motorom dosahujúcim 50 kW (68 k) a do všetkého vstupuje aj štartér-generátor s výkonom 18 kW (25 k).

ISG (štartér-generátor) slúži na štartovanie spaľovacieho motora a vstupuje do radenia, pričom niekedy odovzdáva svoj krútiaci moment 50 Nm, aby vyrovnal prepad krútiaceho momentu v situácii, kedy ešte nenabehne ani jeden z ďalších agregátov. Prevodovka je už štandardne multimódová s 15 režimami a auto dokáže zrýchliť na stovku za 8,8 sekundy. Dôležitejšie však bude že spotreba je 4,8 litra a hlavne to, že auto je elegantnejšie a je stále bezpečné s 32 podpornými systémy vodiča.