Renault Clio je jedným z najdlhšie vyrábaných modelov značky. Jeho predaj sa začal v deväťdesiatych rokoch, kedy nahradil model Renault 5. Odvtedy je jedným z najdôležitejších stavebných prvkov ponuky francúzskej automobilky. Renault s týmto modelom získal niekoľkokrát prvenstvo v ročnom sumáre predaja, ale minulý rok ho už niekoľko vozidiel predbehlo. Preto je facelift naozaj vhodný aj z časového hľadiska.
Inovácia modelu začína pohľadom na exteriér, kde automobilka predvádza úplne novú tvár zo širšou maskou chladiča a novým logom. Svetlomety sa prezentujú zložitejším tvarovaním, ktoré už nemajú tú klasickú slzičku z oka. Svetelný systém sa tiež zlepšil, z 3 elementov je zrazu 5 a osvetlenie cesty by malo byť ešte lepšie. Výrazné dizajnové zmeny sa nedostali na bočnú časť, kde si Clio musí vystačiť len s novým dizajnom zliatinových diskov. Nových diskov bude až 5 s rôznymi priemermi až do 17 palcov. Zadná časť je ozvláštnená už iba čírym krycím sklom na svetlometoch.
Interiér ostal takmer rovnaký, stále je pred vodičom digitálny displej s uhlopriečkou 7 palcov v štandardnej výbave, za príplatok 10 palcov. Stredový displej má znova buď 7 palcov, alebo 9,3 palca. Systém EasyLink spolupracuje s konštantným pripojením a dokáže zrkadliť telefóny cez platformu Apple CarPlay, alebo Android Auto úplne bezdrôtovo. V interiéri teda veľa zmien nie je, ale z ponuky napríklad vypadla možnosť použiť kožené čalúnenie. Nahradila ho nová línia látok a povrchov, ktoré sú z udržateľných zdrojov.
Ponuka motorov malého Clia bude naďalej obsahovať litrový trojvalec s výkonom 47 kW (65 k) a atmosférickým plnením. Tento motor má krútiaci moment 95 Nm a bude úplne základnou stavebnou jednotkou pohonnej sústavy a ponuky motorov. Bude spolupracovať výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a nebude dostupný úplne na všetkých trhoch. Logicky.
Viac výkonu ponúkne litrový trojvalec, ktorý bude prepĺňaný turbom. Bude mať výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 160 Nm. Bude spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá bude roztáčať iba predné kolesa. Tento motor bude mať aj možnosť spaľovať LPG, ktoré bude v cenníku v samostatnom riadku. Táto alternatíva ponúkne výkon a 74 kW (100 k) a krútiaci moment ešte o 10 Nm vyšší ako alternatíva bez spaľovania LPG. Je to z dôvodu absolútnej optimalizácie motora pre toto palivo. Má predsa samostatné vstrekovacie systémy a zosilnenia niektorých dôležitých časti.
Celkom prekvapením je, že v ponuke ostane aj motor s naftovým spaľovaním s objemom 1,5 litra, výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Tento motor dostane upravenú šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá bude mať prispôsobený šiesty prevodový stupeň tak, aby mal nižšie otáčky pri diaľničnej rýchlosti.
Tým najväčším ťahúňom a najvýkonnejším modelom bude Clio s hybridným pohonom a označením E-tech 145. Už samotný názov hovorí, že motor bude mať výkon 107 kW (145 k) a bude mať aj automatickú prevodovku v multimódovým prevedením, ktorá bude mať 4 prevodové stupne pre benzínový motor a dva prevodové stupne pre elektrický motor. Je to šialene komplikované riešenie, ktoré má až 150 patentov a využíva poznatky nadobudnuté v súťažiach Formula 1. Najväčšou škodou z pohľadu pohonných jednotiek je aktuálna absencia motoru 1,3 TCe 140, ktorý mal pred faceliftom manuálnu prevodovku a mohol zastúpiť verziu GT, prípadne takmer RS Light.
Inovované Clio sa na trh dostane už onedlho a ponúkne novú spojenú identitu všetkých vozidiel Renaultu, ktorú už prezentuje Austral a Espace.