Sympatický a zaoblený crossover Renault Captur je k dispozícií aj s plug-in hybridným druhom pohonu. Ten sa v reči značky nazýva E- Tech a my sme ho práve v tejto verzii testovali. Na papieri sa píše o kombinovanom výkone až 117kW/160 koní, čo znie ako celkom pekné číslo na auto týchto rozmerov.
Zvonku ani nezistíte, že ide o plug-in hybrid, keďže mu chýba aj tradičná, modro-zelená ŠPZ, ktorých je aktuálne nedostatok. Máme teda pred sebou decenetne sivý Captur vo výbave Intens so striebornými, 17″ diskami kolies. S tými ladí predný aj zadný podnárazník a nechýba ani čierne oplastovanie blatníkov kolies. A s touto farbou zasa ladí čierna strecha. Pridajme k tomu výrazný znak Renault vpredu v chrómovom prevedení, ozdobné bočné lišty a tiež pekný detail na C stĺpiku, taktiež z chrómu. Captur má LED svetlá vpredu aj vzadu a zaujímavosťou je, že ich tvary sú si veľmi podobné. Ide teda o veľmi vyvážene vytvarovanú a zaoblenú karosériu, ktorá síce vôbec nie je extravagantná, ale ani nudná a príliš konzervatívna. Sivý lak je skôr nenápadný, ale napríklad vo výraznej modrej farbe s ešte väčšími kolesami vyslovene púta pozornosť na ulici. Voľba je teda na preferencii zákazníka, konečné vyznenie Capturu sa dá vhodnou farbou a doplnkami modifikovať od škály decentnej nenápadnosti až po výraznú extroverziu.
Renaultu treba uznať, že kabína sa mimoriadne vydarila a už na prvý dojem pôsobí solídne a kvalitne. Sedadlá v kombinácii látky a kože vyzerajú odolne a naviac sú vkusne doplnené bielym prešívaním a detailami na bokoch. Decentné strieborné doplnky pridávajú dobrý dojem a naviac sú zastúpené v podobe obkladovej lišty tiahnúcej sa po šírke palubovky. Volant sa dobre drží, multifukcia má dostatočne presné tlačidlá a za ním je plne digitálny prístrojový štít. Pekná a prehľadná grafika a dostatok možností zobrazenia, aj keď nie úplne toľko, koľko ponúkajú niektorí konkurenti. Vonkoncom sa ale niet na čo sťažovať. To, že sedíte v hybride, spoznáte aj podľa stupňa B a nápsiu E-Tech pri voliči prevodovky. Nový tablet Easy Link si tiež zaslúži pochvalu za svižné reakcie aj peknú grafiku a tiež bezproblémovú konektivitu so smartfónmi. Pod ním nájdete aj tlačidlo EV, ktorým aktivujete plne elektrický režim. Samotné nastavenie pohonu sa ale tiež odohráva cez infotainment a funkciu My Sense, kde nastavujete jazdné režimy od plne elektrického cez Eco či športový. Kvitujeme aj fakt, že automatická jednozónová klimatizácia sa ovláda fyzickými tlačidlami. Capturu nechýba ani bezdrôtové nabíjanie mobilu, vyhrievanie sedadiel či graficky kvalitné parkovacie kamery. Prestorovo je kabína tohto Renaultu slušným štandardom a ako rodinné vozidlo vie hravo slúžiť aj rodine s dvoma deťmi. Pre dospelých je vzadu miesta tiež dosť ale nie je to žiaden luxus, ale ani dôvod na výrazné sťažnosti. Objem batožinového priestoru 379 litrov neurazí, na bežné využívanie ale bohato postačuje.
Pod kapotou Capturu sme mali, už spomínaný, plug-In hybrid. Ten tvorí kombinácia benzínového, 1.6 litrového štvorvalca s výkonom 68kW/91 koní a krútiaku 144 Nm. Ten je doplnený elektomotorom s 51kW/69 koňmi a 205 Nm, ktorý je živený 9,8 kWh batériou. Celkový výkon sústavy je 117kW/160 koní. To sa javí ako celkom dosť, treba si ale uvedomiť, že Captur s týmto druhom pohonu váži 1564 kg. Na stovke je ale i tak za 10,1 sekundy, čo nie je úplne zlý výsledok a pocitovo sa vám auto nezdá pomalé ani lenivé. Nie je problém s predchádzaním ani vyšším diaľničným tempom. Začnime tým, že dojazd na batériu sa papierovo pohybuje na hodnote 50 km, čo samozrejme záleži od štýlu jazdy, počasia aj trasy. Nie je to ale vôbec nereálna hodnota, nám sa podarilo prejsť 39 km na trase, ktorú tvorilo mesto a okresky v pomere zhruba 50:50. Auto sa žiaľ vie nabíjať maximálne rýchlosťou 3,7 kW a teda na nabíjačke sa pod tri hodiny prakticky nedostanete. To je fajn, ak nabíjate doma cez noc, pre rýchle operatívne dobitie je to ale žiaľ veľmi pomalé. Na čisto elektrický pohon sme napríklad v meste dokázali jazdiť okolo hodnôt 15 kWh, kombinovaná spotreba takéhoto hybridu sa ale pohybuje na veľmi zaujímavej a nízkej hodnote približne okolo 5l/100km, čo je úplne super. Zaujímavosťou je, že športový režim pracuje aj s funkciou E-Save, ktorá dobíja batériu prostredníctvom benzínového motora a tým pádom udržuje v pohotovosti aj elektromotor, aby bol k dispozícií plný výkon 160 koní. To dáva zmysel a je to aj celkom praktické. Vďaka menším 17″ kolesám je Captur aj napriek trochu tuhšiemu podovzku stále veľmi pohodlný a poddajný, najmä na kvalitnej vozovke. Na hrubom asfalte je nerovnosti trochu cítiť, ale stále iba v príjemne utlmenej miere. V rámci triedy malých mestských crossoverov ide teda o veľmi dobre a k účelu auta adekvátne naladený podvozok.
Renault Captur je sám osebe veľmi pekným crossoverom s decentým exteriérom a kvalitným interiérom. Plug-in hybridné prevedenie E-Tech dáva zymsel najmä pre ľudí, ktorí majú vo svojom okolí hustú sieť nabíjacích staníc, prípadne žijú v dome. Denný mestský nájazd do 50 km vedia tým pádom absolvovať aj v plne elektrickom režime. A ak aj nie, kombinovaná spotreba je vzhľadom k výkonu stále extrémne nízka. Renault Captur E-Tech Intense ale stojí v akčnej cene 29 000 Eur s DPH, čo je relatívne dosť, avšak je to daň za budúce výhody a nízku spotrebu paliva a energií.
Renault Captur E-Tech
Motor | R4 benzín + elektromotor |
Objem motora/ kapacita batérie | 1598 cm3 / 9,8 kWh |
Výkon (celkový) | 117 kW (160 k) pri 5600 ot/min |
Krútiaci moment (celkový) | 349 Nm pri 3200 ot/min |
Prevodovka | Automatická multimódová. 4+2 stupne |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4227 mm |
Šírka | 1797 mm |
Výška | 1576 mm |
Rázvor osí kolies | 2606 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1564/2060 kg |
Batožinový priestor | 379 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 173 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Spotreba (WLTP) | 1,4 |
Emisie g CO2/km | 34 |