Renault aj Dacia s novou stratégiou a modelmi

Pár dní dozadu sa konala online prezentácia skupiny Renault, ktorú videol jej CEO Luca de Meo.

Kľúčovou informáciou je, že celá značka nastupuje na novú filozofiu „Renaulution“, ktorej podstatou je prechod značky na stratégiu, ktorá je primárne zamerná na kvalitu a nie kvantitu. Ide o dlhodobý plán, ktorý siaha až do obdobia po roku 2025 a prebiehať bude v troch fázach, ktorými sú obnova, renovácia a revolúcia. Rok 2020 nepatril ani pre Renault medzi tie ľahké a tak je nová stratégia a transformácia pre zvýšenie konkurencieschopnosti nevyhnutná.  Do roku 2025 by sa táto francúzska značka, okrem iného, chcela stať lídrom v elektrifikácií. Súčasťou plánu je samozrejme aj kooperácia Dacie s Ladou. Dacia bude aj naďalej budgetovo zameraná, Lada ostane skôr robustnou a sparťanskou, do tvrdších podmienok. Obe značky teda budú mať vlastnú identitu, aj keď budú zdieľať platformy. Ďalšou novinkou je rozšírenie značky Alpine, ktorá zastreší Renault Sport Cars a Renault Sport Racing. Veľké veci by sa mali diať aj v rámci samotnej Dacie. Predstavený totiž bol mimoriadne zaujímavý koncept Bigster. Ten na fotkách vyzerá až prekvapivo dobre, futuristicky a robustne. Má ísť o prvý model Dacie v kategórií C, teda veľkých SUV. Cena by však mala byť na úrovni menších modelov iných značiek. Na dĺžku by mala merať až 4,6 metra a pod kapotou sa očakávajú hybridné aj plynové pohonné jednotky. To však nie je jediný nový model od Dacie, predstavené budú aj ďalšie dva.

Od skupiny Renault sa teda v blízkej aj vzdialenejšej budúcnosti máme skutočne na čo tešiť.