Prvá jazda Citroën C3 Aircross: Maliar šiel do dôchodku

Citroën ide s vlnou crossoverov. Namiesto C3 Picasso, ktoré bolo výlučne MPV je nový C3 Aircross módnym crossoverom. C3 Picasso malo tradičných designových prvkov viac vonku vonku a vnútri prinášalo avantgardné stvárnenie prístrojovej dosky. Dá sa povedať, že C3 Aircross na to ide úplne opačne. Kým zvonka predvádza tvary, ktoré nie sú úplne štandardné v triede takto veľkých crossoverov, zvnútra je všetko na mieste, kde by ste to normálne hľadali.

Veľkostne sa C3 Aircross radí presne tam, kde bol predchodca. Tvarmi a aj celkovým feelingom je najbližšie Fiatu 500L. Len je krajší. Vyznávači netradičných tvarov majú ďalšiu voľbu vo forme Citroënu. Otázkou naďalej zostane ktorý model z ponuky zvoliť. Citroën C3, ale aj C4 Cactus sú podobné novému C3 Aircross. Jasné C4 Cactus je skôr pre extravagantnejšie naladených mladých ľudí. C3 zase supluje malé mestské vozidlo.

Môže teda byť C3 Aircross plnohodnotným rodinným vozidlom? Odpoveď je jednoduchá. Môže. Ale zároveň treba podotknúť, že priestor na zadných sedadlách je tak akurát pokiaľ s vami deti budú chcieť chodiť na výlety a dovolenky. To v preklade znamená približne do pätnásteho roku života. V takom prípade má auto aj dostatočne veľký batožinový priestor. Sklápanie delených sedadiel je samozrejmosťou a vytvára ešte väčší úložný priestor.  

Prístrojová doska je členená celkom logicky, z vodičovho miesta máte dosah na všetko. Ovládanie na volante je intuitívne a takisto cez displej viete nájsť čokoľvek veľmi rýchlo. Citroën dokonca zlepšil odozvu na stlačenie. Stále však zaostáva za tými najlepšími displejmi v automobilovej hre.

Najväčším pozitívom interiéru je, bez pochýb, komfort, ktorý vytvárajú úžasne mäkké sedadlá. Nie je to tak len vpredu, ale aj vzadu si cestujúci komfort v tejto sfére užijú. Pasažieri na zadných sedadlách majú síce dostatok miesta na hlavu, ale na kolená je to skôr priemer. Ale ako vyváženie takéhoto priestoru a na rozdiel od C4 Cactus sú zadné okna normálne, nie výklopné. Celkový pocit z interiéru je teda výborný a nekazia ho ani tvrdšie plasty. Dlhodobo má Citroën jedno špecifikum, ktorým ovládanie vyhrievania sedadiel. Je umiestnené priamo na sedadle, v tomto prípade, a ovláda sa kolieskom. To tiež znamená, že aký stupeň na sedadle necháte pri vypnutí motora, taký bude aj po opätovnom naštartovaní.

V ponuke bude niekoľko agregátov, medzi ktorými určite nebudú chýbať trojvalce spaľujúce benzín a štvorvalcové naftové agregáty. My sme si skúsili benzínový trojvalec s označením PureTech 110. Prepĺňanie turbom mu dáva dostatočnú živosť a ani predbiehanie nie je za trest. Spojený je však s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. To určite neznie zle, avšak dráhy riadenia sú príliš dlhé a prevodovka má dosť gumovú kulisu. Ak máte v rozpočte financie na automatickú šesťstupňovú prevodovku, tak určite neváhajte, tá je vynikajúca o čom sme sa už neraz presvedčili.

Jazdu nemožno označiť inak ako komfortnú. Na mierne náklony karosérie si rýchlo zvyknete a budete si užívať to, že žiadny druh cesty nebude bolestivým zážitkom. Športové ambície sú pri tomto aute rovnakým tabu ako hovoriť o možnom premiérovom účte a Kajmanských ostrovoch. C3 Aircross sa na nič nepotrebuje hrať, vie o čo mu ide.

Prvé dojmy z nového Citroënu C3 Aircross sú vynikajúce, ale na reálne zhodnotenie vozidla musíme počkať na dlhší test. Jedno je však jasné už po prvých pár kilometroch, je lepší ako predchodca. Maliarska prezývka tak ostáva pre väčší model C4.

Za požičanie auta na krátke poznávacie kilometre ďakujeme predajcovi Citroën Vidlička v Novom Meste nad Váhom.

Citroën C3 Aircross Feel PureTech 110

Motor R3 benzín
Objem 1199 cm3
Výkon 81 kW (110 k) pri 5500 ot/min
Krútiaci moment 205 Nm pri 1500 ot/min
   
Prevodovka Manuálna 5 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4154 mm
Šírka 1824 mm
Výška 1637 mm
Rázvor osí kolies 2604 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1220/1780 kg
Batožinový priestor 410-520/1255  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,3 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,9/4,6/5,0
Emisie g CO2/km 115