Hybridizácia je všade, teda aj v novom Porsche Cayenne. SUV a hybrid je kombinácia, ktorá by ešte predpár rokmi v súvislosti s touto značkou pôsobila ako oxymoron. Lenže, pri pohľade na parametre tohto nového modelu padne sánka na zem aj tým najväčším puristom.
Cayenne Turbo S E-Hybrid produkuju kombináciou štovrlitrového bitrubo osemvalca z verzie Turbo a elektrického motora absurdných 670 koní. Pre predstavu ako šialený výkon to predsatvuje aj pre veľké SUV asi stačí údaj o zrýchlení z nuly na stovku za 3,6 sekundy. Ešte nejaké námietky? S-E Hybrid bude dostupné v karosérii klasického SUV ale aj ako Coupe, záleží teda len na vkuse. Obe budú vybavené monumentálnymi karbónovo-keramickými brzdami, tuhším stabilizátorom či launch controlom. Batériu bude možné nabiť priamo káblom dodávaným k autu a jej plné nabitie bude trvať zhruba dva a pol hodiny. Kapacita batérie by mala postačovať na približne tridsať kilometrovú, plne elektrickú jazdu. Cayenne Turbo S E-Hybrid je vskutku bláznivé auto, rovnako tak aj jeho cena. Po prepočte 145 000 euro, coupe je ešte o zhruba dve tisícky drahšie.
Pre menej extrémnych zákazníkov má ale Porsche ešte v zálohe slabší, aj keď vôbec nie slabý model Cayenne Coupe E-Hybrid. Jeho 3.6 litrový šesťvalec v kombinácii s elektromotorom má 455 koní, čo je tiež viac než dosť. A jeho cenovka približne 77 000 euro neznie ani tak hrozivo. Všetky tri modely by sa mali do predaja dostať začiatkom roka 2020.