Test Toyota C-HR Neon Lime: Dobrý obraz aj zvuk

Vlna crossoverov je stále dostatočne svieža a silná a tak nečudo že sa na nej chcú zviezť všetky značky. Japonská Toyota nie je výnimkou. Jej „surfistom“ je model C-HR, kompaktný mestský crossover, vyznačujúci sa moderným funky vzhľadom. Naviac, nami testovaná varianta bola limitka zo série Neon Lime powered by JBL. Takže, svietivý neónový lak ktorý nemožno prehliadnuť a tiež audio záležitosti od firmy JBL. Hybridný 1.8 liter a bezstupňová automatická prevodovka CVT dávali jasne najavo, že sedíme v aute ušitom podľa moderných trendov.

C-HR je už na prvý pohľad netuctové auto. Karoséria je kompaktná, tvary ešte neopozerané. Nie je to kupé v pravom slova zmysle, ale vzhľadom k umiestneniu kľučiek zadných dverí do C stĺpika si to väčšina ľudí myslí. Ale nedbáme, vyzerá to cool. Treba ale povedať, že na našich cestách už C-HR jazdí relatívne dosť a veľa z nich má nenápadnú striebornú karosériu. Lenže Neon Lime je iná kapitola a na ceste vzbudí pozornosť. Jasné, nebudú sa za vami otáčať všetky krky ako keby idete napríklad v žltom Ferrari ale CH-R v tejto farbe rozhodne je dosť nápadným autom ktoré sa nehodí na prepadnutie banky 🙂 Super je, že veľké matné 18“ disky kolies sú čierne, čím ladia so strechou a oplastovaním karosérie. Strieborné by tu predsa len príliš svietili a neladili.

Celkový profil karosérie je inak veľmi dynamický a chce hrať na športovú nôtu. Je jasné, že sa mieri skôr na zákazníkov v mladšom veku. Nevieme si úplne predstaviť staršieho šedivého pána šoférujúceho tento limetkový crossover. Páči sa nám, že tvary masky a svetiel sú síce moderne popreťahované, ale nič nepôsobi prekombinovane. Predné svetlomety sa plynule v tenkej línii strácajú v minimalistickej maske. Veľké otvory v blatníkoch vpredu aj vzadu zasa veštia vysoký výkon, ktorý však až tak vysoký ako sa auto tvári ani zďaleka nie je 🙂 Celkovo je ale C-HR sympatické auto ktorého vzhľad sa asi väčšine ľudí zapáči. Nie je to síce typicky ženské auto ale napriek tomu v tejto farbe asi najmä u ženského publika zaboduje na plnej čiare.

Interiér je už omnoho menej výstredný, aj keď stále moderný. Trojramenný kožený volant s multifunkciou a za ním, na počudovanie, analógová prístrojovka. Sedadlá sú inak veľmi pohodlné, s integrovanou hlavovou opierkou a v prevedení kombinácie látky a kože. Kožou obšívaný je aj vrch prístrojovej dosky, čo pôsobí elegantne a dodávna punc luxusu. Za zmienku stojí aj malá hliníková páka prevodovky. Svojím vzhľadom ani rozmerom neruší a príjemne padne do ruky. Na vrchu prístrojovej dosky tróni 8“ dotykový displej. Združuje ovládanie audia, navigácie, klimatizácie či údajov o aute. Bohužiaľ, jeho grafika je už dosť retro a bolo by na nej potrebné výraznejšie zapracovať. A keď už padla reč aj na audio, samozrejme nemôžeme zabudnúť na to, že audio od JBL je jednou z hlavných charakteirstík tohto auta. Konkrétne ide o osemkanálový audiosystém s celkovým výkonom 576W s ôsmimi reproduktormi a subwooferom. Jasné, že hrá a poznanie lepšie než štandardné systémy, počúvanie hudby teda bude patriť medzi najobľúbenejšie kratochvíle počas jazdy. Súčasťou balíka 360 Music Experience je aj dvojica bezdrôtových slúchadiel, bezdrôtový reproduktor či predplatné do služby Deezer. Žiaľ, ani slúchadlá ani reproduktor sme v aute z neznámych dôvodov nenašli, túto externú výbavu C-HR sme teda nevyskúšali.

Celková výbava kabíny je inak veľmi slušná. Už spomínané prémiové audio, navigácia, automatická dvojzónová klimatizácia, bezkľúčové štartovanie aj odomykanie, tmavé okná, parkovacie senzory aj kamera. Je toho dosť. Priestor vpredu je úplne v pohode, vzadu však treba vzhľadom k profilu karosérie počítať s trochu menším priestorom na hlavu. Je to mestský crossover a toto je daň za image. Ale nie je to žiadna tragédia, pohodlne sa odvezú aj dve dospelé osoby. Roadtrip po Európe ale vo štvorici nebude chcieť absolvovať. Naviac, zadné okná sú dosť malé, čo nie je nič pre klaustrofobické povahy. A keďže aj okno piatych dverí je menšie, cúvanie s C-HR nie je úplna tá najpríjemnejšia činnosť. Spätne zrkadlá a cúvacia kamera však zachránia situáciu. A aby sme nezabduli, auto dokáže aj samo zaparkovať.

Pod kapotou bol 1.8 litrový benzín doplnený batériou. Svoj celkový kombinovaný výkon 91kW/122 koní posielal na predné kolesá. Výkon nie je ohurujúci, ale ani vyslovene malý, na mestské jazdenie stačí bohato a nestratí sa ani mimo mesta či na diaľnici.  Nečakajte žiadnu výkonovú rezervu a dramatické zrýchlenie, ale na bežné jazdenie ide o príjemný a veľmi tichý motor s relatívnym dostatkom sily. Elektromotor sa dostáva k slovu najmä pri rozbiehaní z nuly a dobíja sa rekuperáciou. A vedzte, že aj keď sa to nezdá, svoju úlohu odvádza výborne, pretože aj s jeho pomocou má auto priemernú spotrebu okolo 5,6 litra na 100 kilometrov. To je skvelá hodnota, nad ktorou sa musia s uznaním zamyslieť aj vyznávači výhradne naftových motorov. Ak chcete pomôcť baterke s čo najefektívnejším dobíjaním, zvoľte na prevodovke režim B. V praxi to znamená, že akonáhle zložíte nohu z plynového pedálu, auto začne brzdiť motorom a tým pádom aj rýchlejšie dobíjať baterku. A vy zároveň šetríte brzdy. Prevodovka samotná občas pomerne nelogicky vytáča motor zbytočne vysoko, čoho výsledkom je aj vyšší hluk v kabíne. Automat však k charakteru auta pasuje, aj keď CVT má svoje muchy.

Jazdné vlastnosti a podvozok sú o kus ďalej pred výkonom motora. Vieme si tu kľudne predstaviť aj motor s výkonom okolo dvoch stoviek koní. Podvozok je sofistikovaný a veľmi sebaistý. Pocitovo je ale stále dostatočne komfortný a dobre odhlučnený. Väčšia rana je citeľná hlavne pri prejazde priečnych retardérov čí väčších jám. Dá sa teda konštatovať, že s hybridným eko-motorom a výkonom 122 koní sa na jeho limity nedostanete. Vzhľadom k bezpečnosti je to ale dobrá správa a ďaleko lepší scenár než prevýkonované auto s pofidérnymi jazdnými vlastnosťami.

Takže, C-HR Neon Lime je predovšetkým štýlová imageovka s dobrou výbavou a veľmi úsporným motorom. Asfalt s ním veľmi nepotrháte, ale vaša peňaženka ho bude milovať. Neónová farba karosérie je síce dosť extrovertná, ale k takémuto moderne strihanému crossoveru pre mladých ľudí pasuje výborné a nesplynie v šedi davu. Vo výbave nechýba prakticky nič, audio JBL taktiež hrá slušne. Rodinné auto to veľmi nie je, zamiluje si ho skôr mladý bezdetný pár pohybujúci sa vo väčšom meste. Nuž, a čo je jeho najväčšou chybou? Jednoznačne cenovka, štandardne totiž stojí 31 900 eur s DPH, súčasne je však v akciovej cene 28 900 eur čo už znie trochu lepšie, aj keď stále je to dosť. Za image a kvalitu sa však vždy platilo a tu treba vziať do úvahy, že hybridný pohon je stále relatívne nová a nie až tak masovo rozšírená záležitosť. Náklady na výrobu batérii sú stále ešte vyššie než by sme chceli, čo sa samozrejme premieta aj do konečnej ceny auta. Je to teda o nastavení mysle a o budgete, my však môžeme konštatovať, že C-HR s hybridným motorom a výbavou Neon Lime je rozhodne netuctové a kvalitné auto. Nie je však úplne pre každého.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Neon Lime powered by JBL

Motor R4 benzín
Objem 1798 cm3
Výkon 90 kW (122 k) pri 5200 ot/min
Krútiaci moment 163 Nm pri 
   
Prevodovka Automatická bezstupňová CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4360 mm
Šírka 1795 mm
Výška 1555 mm
Rázvor osí kolies 2808 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1860 kg
Batožinový priestor 372 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,0 s
Spotreba (WLTP komb) 3,8-3,9
Emisie g CO2/km 86-87