Prius SUV? Nová Toyota C-HR je presne taká

Toyota predstavila novú generáciu modelu C-HR. Predvádza veľmi moderné a futuristické tvary, ale zároveň je ďalším dielikom skladačky ku avantgardne a dynamicky tvarovanému modelu Prius. Automobilka teda siahla po podobných líniách, ale aj podobných agregátoch. Podľa očakávaní bude C-HR výlučne hybrid, aj keď tých hybridov bude na výber hneď niekoľko.

Začnime teda najskôr ponukou motorov. Úplným základom bude 1,8-litrový hybrid, ktorý prinesie celkový výkon 103 kW (140 k) a na stovku sa dostane za 9,9 sekundy. Výkonnejšia alternatíva bude s dvojlitrom a výkonom 145 kW (198 k). Tu bude na výber aj z dvoch druhov pohonu. Základ bude predokolka, ktorá sa na stovke objaví za 8,2 sekundy a štvorkolka ešte uberie pár desatín. Realita teda bude 7,9 sekundy. Základ sa dostane maximálne na 170 km/h a dvojliter bude zvládať až 180 km/h. Ďalšou alternatívou v ponuke bude úplne nový plug-in hybrid, ktorý ponúkne až 164 kW (223 k). Pritom bude najrýchlejšie akcelerujúcou možnosťou v ponuke so zrýchlením na stovku za 7,4 sekundy. Táto verzia prejde výlučne na elektrickú energiu až 66 km.

Tvary novej generácie C-HR sú inšpirované dvomi novinkami v ponuke Toyoty. Jedna z nich je nesporne nový Prius a druhá elektrický model bZ4x. Predná časť nesie odkaz oboch a znova vyzerá veľmi dynamicky. Bočná línia okien je zase z pôvodného C-HR, ktorá trochu zhoršuje výhľad v zadnej časti interiéru. Ale to uvidíme až keď budeme auto vidieť naživo. Zadnú časť netreba nejako predstavovať, tá je skôr štandardná a bez akýchkoľvek prehreškov, či výstrelkov. Spojené svetlomety už niekoho nešokujú, skôr šokuje to, čo vylieza z nárazníka. Stredná časť je vytvorená podobne ako malo kedysi BMW i8 a vtedy sa posmešne vravelo, že sa z nárazníka rodí Porsche 911.

Interiér tiež vzal veľa zo sesterských modelov z aktuálneho portfólia Toyoty. C-HR má dva displeje, jeden má uhlopriečku 12,3 palca a pred vodičom nahradzuje všetky ukazovatele. Druhý s rovnakou uhlopriečkou slúži na ovládanie informačno-zábavného systému. Tento displej predvádza, že nepotrebuje zabudovať všetky tlačidlá, stačí niektoré a niektoré necháva klasické. Vyššie stupne výbavy prídu ešte s displejom head-up priamo v zornom poli vodiča, ale tiež s panoramatickou strechou, či ambientným podsvietením so 64 farbami, alebo dokonca s audio aparatúrou JBL.

Toyota C-HR teda ostáva stále moderná a aj napriek tomu, že predchodca bol stále aktuálny, predstavuje výrazný pokrok a skok do budúcnosti. Len pre pripomenutie, v súčasnosti má C-HR už nový informačno-zábavný systém s bezdrôtovým zrkadlením mobilných platforiem.