Prichádza BMW M5 CS, bude to masaker

Na trhu je aktuálne BMW M5, to je jasné. A je aj jeho verzia Competition, ktorá je ostrejšia. Ale to nie je všetko, čo má BMW v rukáve. To najzásadnejšie eso prichádza teraz a volá sa CS. Je výkonnejšie, ľahšie a trošku drahšie.

BMW M5 CS teda stále používa motor V8 s objemom 4,4 litra a dvomi turbami. Teda rovnaký ako v X6M Competition, o ktorej ste si mohli prečítať. Ale má vyšší výkon. Z motora sa BMW podarilo dostať 467 kW (635 k), čo je presne o 7 kW (10 k) viac ako má Competition. Motor je stále spojený s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies xDrive, ktorý favorizuje zadnú nápravu. Akurát na nej sú pneumatiky, ktoré lepšie priľnú k vozovke. Pirelli P Zero Corsa.

Dôležité je, že klesla hmotnosť. Tá sa dostala o 100 kíl nižšie ako má Competition. A to je poznať. Na stovke je M5 CS za tri sekundy a na dvojstovke za 10,4 sekundy. To je stále skôr hodnota, za ktorú sa veľa áut dostane na stovku. Maximum je tesne nad 300 kilometrami za hodinu.

Vnútri sú M-kové karbónové sedadlá a vzadu sú tiež škrupinové sedadlá oddelené stredovou konzolou. Dokonalé! Zvonka je to kombinácia zelenej farby, medeno-zlatých detailov a svetlá majú žlté línie denného svietenia. Aj disky sú špeciálne pre CS. Kapota má naviac výduchy a je z karbónom vystuženého plastu.

A teraz cena. Základná M5 stojí od 121 650 eur. M5 Competition bude za 130 952 eur. A M5 CS začína na 199 990 eurách, ale vo Francúzsku. Takže 70-tisíc eur za žlté LEDky, špeciálny interiér, menej hmotnosti a 10 koní naviac. V Nemecku len na 180-tisícoch. Ale reálne si ju chcete kúpiť v USA, kde vychádza 117-tisíc eur po prepočte. Ale nie, vážne, kúpte si ju na Slovensku a ušetríte nervy s dovozmi  a obehávaním úradov.