Oranžová, ktorá bola pre predchádzajúce GTS príznačná je už out. Teraz nastupuje ostrá, až krikľavá, zelená. Čína a autosalón v Pekingu budú miestom pre predstavenie. Je to logické, čínsky trh je aj napriek napodobeninám obrovský.
Nemecké SUV má už klasicky v marketingových príručkách ovládanie športového auta. To síce asi nebude celkom pravda, pretože to je stále SUV, ktoré je vysoké a tiež ťažké.
Pod krikľavou kapotou pracuje 4,8 litrový motor V8, ktorý vydá o 11 kW (15 k) viac ako predchodca. Na všetky štyri kolesá teda smeruje 309 kW (420 k). Ten údaj sa môže zdať povedomý. Presne rovnaký výkon totiž malo Porsche 911 Turbo, model 996 a tiež BMW M3 E92.
Motor spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou Tiptronic S. Aby bolo ovládanie lepšie ako pri obyčajnom Cayenne S sa zmenil podvozok. Pruženie je tuhšie a GTS sa o 24 milimetrov priblížilo k zemi.
Dynamické parametre sú celkom impresívne. Stovka za 5,7 sekundy, dvojstovka za 13,3 sekundy a maximum 260 km/h skôr zodpovedajú menším autám, ale výkon robí svoje.
Styling sa ponáša v niektorých detailoch na Cayenne Turbo. Porsche Cayenne GTS sa na trh dostane v Júli a v Nemecku bude stáť 90 774 eur. To nie je málo, za to by sa dali kúpiť skoro tri poriadne Defendery. Tie by ale ani dohromady nemali rovnaký výkon…