Hon za časmi na Nürburgringu je v svetle reflektorov. Ale väčšinou sa to týka hothatchov. Porsche sa s novým 718 Caynam GT4 podaril husársky kúsok. Oproti predchádzajúcej verzii sa čas skrátil o nie menej ako 10 sekúnd. Môže za to niekoľko faktorov.
Prvým faktorom je, samozrejme, motor. V strede GT4 nie je štvorvalec ako pri ostatných verziách 718, ale šesťvalec, ktorý je úplne nový. Má veľa spoločného s prepĺňanými agregátmi, ale má atmosférické plnenie. Šesť valcov je v rozmiestnení boxer, ako je pre automobilku zvykom.
Maximálne otáčky motora sú 8000, pričom pri 7600 dosahuje maximum výkonu. Motor má 309 kW (420 k) a krútiaci moment 420 Nm je dostupný medzi 5000 a 6800 otáčkami. Cayman GT4 zvládne šprint na stovku za 4,4 sekundy. Nie je však jedinou verziou 718 so šesťvalcom. Rovnaký čas na stovku potrebuje aj 718 Spyder.
Práve 718 Spyder je ešte zaujímavejšia alternatíva, aj keď obe dosahujú maximum nad 300 kilometrov za hodinu. S otvorenou strechou až veľmi pripomína 918 Spyder. Má byť pokračovateľom tradície, ktorú reprezentujú 550 Spyder a 718 RS 60 Spyder. Oproti GT4, ktoré má fixný spojler a o 50 percent prítlaku naviac v porovnaní s predchodcom, má Spyder inú výbavu. Zadný spojler je výsuvný a ukáže sa pri rýchlosti 120 kilometrov za hodinu. Sme si istí, že konštruktéri nezabudli ani na pózerské tlačidlo vysúvajúce spojler už pri mestskom plachtení.
Podvozok oboch verzií prešiel ladením a je o 30 milimetrov bližšie k zemi. V Nemecku už poznajú aj cenu. Porsche 718 Spyder bude za 93 350 eur a 718 Cayman GT4 za 96 206 eur.