Peugeoty 3008 a 5008 predvádzajú nový hybrid s trojvalcom

Časy sa menia, motory sa prispôsobujú novým požiadavkám na nižšiu spotrebu a nižšie emisie. V praxi to znamená, že aj Peugeot pri modeloch 3008 a 5008 pristúpil ku zmene jednej z najobľúbenejších pohonných jednotiek. Doterajší motor s označením PureTech 130 s automatickou osemstupňovou prevodovku nahradí nová verzia agregátu s hybridným doplnkom.

To, čo sa zmenilo najviac je vlastne asi agregát, ktorý ku svojej funkcii využívajú ešte aj elektrický motor. Reálne je výkon nového motora až 100 kW (134 k) a v dočasnom režime dokáže doplnkový elektromotor pridať ešte 9 kW (12 k) naviac. Krútiaci moment agregátu je 230 Nm pri 1750 otáčkach. Motor má teda o niečo vyšší výkon, ale hlavne má nižšiu spotrebu. Tento doplnok s elektrickým systémom prináša možnosť znížiť spotrebu 3008 a aj 5008 v kombinovanom cykle WLTP až o 1 liter. S tým je spojené zníženie emisií o 20 g CO2 na kilometer. Reálne však v meste úspora predstavuje ešte väčšie sústo. Ak jazdíte výlučne po meste, tak 100 km bude znamenať o 2,5 litra menej, aspoň podľa tvrdenia automobilky.

Zmena motora v 3008 a 5008 nie je jediným vylepšeným vozidla. Novinkou je aj úplne nová prevodovka. Miesto doterajšieho 8-stupňového hydrodynamického meniča prichádza 6-stupňový dvojspojkový automat, ktorý vo svojom obale poskytuje priestor aj elektrickému motoru, invertoru a riadiacej jednotke celého systému. Vozidlo je schopné jazdiť aj výlučne na elektrickú energiu v určitých momentoch, čo automobilku donútilo namontovať aj akustickú výstrahu pre chodcov a cyklistov.

Vlastne takto, samotný elektrický motor ma výkon 21 kW (28 k) a krútiaci moment 55 Nm. Dokáže zastúpiť aj spaľovací agregát v určitých momentoch do rýchlosti až 145 km/h. Je to v prípade, že auto ide stále rovnakou rýchlosťou, prípadne vodič pustí akcelerátor a jemne spomaľuje. Pri brzdení slúži elektromotor ako generátor, ale to sme si asi zvykli, že to tak musí byť. Energiu ukladá do batérie s kapacitou 432 Wh, ktorú konštruktéri umiestnili pod ľavé predné sedadlo, čiže pod vodiča. Je to Li-ion batéria, ktorá vďaka svojmu umiestneniu nezmenšuje batožinový priestor.

Peugeot oznámil, že inovovaná pohonná sústava vytlačí pôvodný PureTech 130 s 8-stupňovým automatom zo všetkých modelov vrátane 208, 2008, 308 a aj úplnej novinky 408. Ak ste si 408 teda objednali s osemstupňovým automatom, tak ju ešte dostanete, ale budete mať ešte väčší unikát ako je Bugatti Veyron. Peugeot totiž spúšťa výrobu tejto novej pohonnej sústavy už onedlho a do predaja by sa mala dostať v druhom kvartáli tohto roka.