Poďme rovno do toho, Peugeotu celkom ide design a vytvára naozaj pekné auta. Reálne v portfóliu nemá ani jedno, ktoré by sa dalo nazvať škaredým. Bavíme sa stále o osobných, všakže. Nový Peugeot 408 sa zvezie tiež na tejto vlne a prichádza znova s odvážnym ostrým štýlom dizajnu.
Ak si kladiete otázku, kam patrí 408, tak by to mal byť vrchol segmentu C, lebo do segmentu D patrí 508. Ja by som dal ruku do ohňa za to, že práve 408 bude mať síce možno o niečo menej kvalitné spracovanie, ale vnútorný priestor bude výrazne väčší a tým pádom dosiahne aj lepšie predajné výsledky. Reálne je však rozdiel medzi týmito vozidlami aj v svetlej výške. Peugeot 408 to hrá skôr na crossover medzi štvordverové kúpe, liftbackom s 5 dverami a jemne zvýšeným SUV. Ak by sme chceli hľadať konkurenta, tak by mohla byť Škoda Octavia s podobnou karosériou, keby ma možnosť verzie Scout.
No, teda Peugeot 408, je postavený na koncernovej platforme EMP2, ktorá prináša predvídateľné pohonné jednotky. V prvom rade však treba povedať, že rázvor tohto modelu je 2787 mm a celková dĺžka 4687 mm. Tieto hodnoty znamenajú, že auto z bočného pohľadu pôsobí veľmi vyrovnane a predný a zadný previs akoby boli rovnako dlhé. Toto je pozitívom, aj oproti koncernovému bratovi od Citroenu.
Peugeot pre vrcholné verzie 408 ponúkne naozaj šialene tvarované disky s priemerom 20 palcov. Áno, aj tieto budú v sériovej produkcii a bude zaujímavé ich umývať. Pohľad do interiéru zase hovorí o príbuznosti s modelom 308. Peugeot vlastne použil dobre známu a osvedčenú prístrojovú dosku s viacerými displejmi s veľkou plochou. Zaujímavý je ten stredný, ktorý využíva novšiu verziu informačno-zábavného systému, pod ktorým je ďalší displej, ktorý dokáže zobraziť skratky ku funkciám zvoleným vodičom.
Skôr ako sa dostaneme k prístrojom na pohon, treba spomenúť, že na ozvučení najlepšie vybavených verzií pracovala firma Focal a využíva 10 reproduktorov vrátane jedného subwoofera. Rázvor osí kolies napovedal, že na zadných sedadlách bude dostatok priestoru a to isté o kufri zase hovorí zadný previs. Jeho objem je až 536 litrov a po sklopení sedadiel sa dostane na 1 611 litrov. Tu sa netreba hrať na žiadnu extrémnu variabilitu, toto je klasický liftback, ktorý si vystačí s rozdelenými zadnými sedadlami.
Zaujímavé budú aj pohonné jednotky, lebo budú stále spaľovať aj benzín. Automobilka však úplne zabudla na naftové motory a do ponuky tohto modelu proste neprídu. Na výber budú dve možnosti, benzínová a plug-in hybridná benzínová. Výlučne benzínová sa bude spoliehať na 1,2-litrový trojvalec s výkonom 96 kW (130 k). Ten bude, podobne ako všetky ostatné agregáty, spojený s automatickou prevodovkou, v tomto prípade s ôsmimi stupňami. Nad ním bude už agregát s objemom 1,6 litra a štyrmi valcami, avšak kombinovaný so elektromotorom v rámci plug-in hybridu.
Plug-in hybrid príde s dvoma verziami, pričom budú zhodne zdieľať 80 kW (109 k) elektromotor, batériu s kapacitou 12,4 kWh a dojazd na nabitie približne 60 kilometrov. Spaľovacia časť sa bude meniť, podľa výkonovej úrovne konkrétneho modelu. Pri celkovom výkone 133 kW (180 k) bude mať spaľovacia časť 110 kW (150 k) a pri celkom výkone 165 kW (224 k) ponúkne spaľovací motor 133 kW (180 k). Práve tieto dva motory budú prvými, ktoré sa začnú dostávať do obehu už začiatkom budúceho roka. Automobilka bude model 408 vyrábať v závode vo francúzskom Mulhouse.