Francúzsky výrobca si navráva, že nový model GTi je pravým pokračovateľom odkazu legendárneho, ba až ikonického 205. Platilo to pri 206 GTi, ktorá ale so svojim dvojlitrom a 99 kW (135 k) trochu pribrala a nakoniec nemala také dobré referencie. Dvestosedmička GTi tiež nesplnila očakávania. Turbo 1,6tka mala síce 128 kW (175 k), ale bola zatienená Cliom Sport. Želiezko v ohni ostáva vo forme 208 GTi.
Ale to je iný príbeh. Peugeot 205 GTi sa vracia trochu iným štýlom. Anglický úpravca Pug1off dokáže z auta spraviť niečo komplet iné. Síce pôvodných 96 kW (130 k) nevyzerá pri hmotnosti hlboko pod jednou tonou tak zle, úpravca s tým pohol.
Na zvýšenie výkonu využil transplantáciu motora. Darcom sa stal model 306 GTi. V ňom bilo rovnaké srdce ako v Xsare VTS, konkrétne štvorvalcové s dvoma litrami a výkonom 123 kW (167 k). Päťstupňová prevodovka ostala pôvodná. Spolu s hmotnosťou 895 kíl to vytvára výkonovýpomer vynikajúcich 186 koní na tonu.
Týmto sa úpravy nekončia. Je to síce pekný výkon aj ovládanie je na úrovni, ale ďalšími zmenami pod kapotou, zahŕňajúcimi zmenený vačkový hriadeľ, výfukové a nasávacie potrubie a ešte preprogramovaním riadiacej jednotky sa dokáže dostať až na 143 kW (195 k). Stage 2 naviac nepridáva hmotnosť, čo ešte ďalej zlepšuje hmotnostný pomer.
Ak by bolo málo, tak Pug1off dokáže implementovať šesťstupňovú prevodovku z rovnakého auta ako pochádza motor. Plus brzdy z 206 RC a podvozok z áut skupiny N a vynikajúce auto na bláznenie je hotové. Nevýhodou je vyššia cena. Samotná pôvodná 205 GTi sa dá kúpiť v dobrom stave do 2000 eur. Ale všetky úpravy vychádzajú skoro ďalších 8000. Aj tak si ho vieme predstaviť v garáži!